intuition
Medlem
Tänkte att det kunde vara lite kul att samla in lite erfarenheter av alla nybörjare. Jag gissar att det finns en del här som visserligen är vana resenärer men som inte är inlästa på alla detaljer och undantag som ett nytt program medför .
Vi har väl alla lite olika erfarenheter och förväntningar på SEN. En del kanske orimliga men ändå kul att höra både plus och minus och saker som överraskade (däremot inte kommentarer om att det är ju självklart eller det är bara att läsa programmreglerna typ)
Jag börjar med min första swiss-biljett någonsin:
Svårt att boka på Swiss.com, sajten accepterar inte M&M numret som automatiskt fylls i i inloggat läge
Omöjligt att lägga in ett EB nummer på mitt resesällskap. Gick att addera men försvann. Gick bara att lösa i manuell disk på CPH
Inget fritt sätesval som SEN eftersom det är light biljett. Det hade jag förväntat mig skulle ingå, men sådana är reglerna.
Blir inte bättre av att app och sajt säger " välj plats, från 0kr" och sedan tar fullpris för alla platsval.
Positiv dock att deras auto-seating vid incheckning ger mig platser på första rad i ekonomi kabinen. (Förhoppningsvis inte en slump eller för att jag checkade in som seq 4)
Mitt sällskap sattes på 4f och jag på 4e, dvs sittplats. Ingen seat block, 4d kom en resenär utan status (boardade iaf i sista grupp)
Ingen fast track på CPH.
På GVA står det i appen under biljett-detaljer "dra nytta av fast lane , boka tid här"
Känns väldigt krångligt att behöva boka tid. Det visar sig att det är en betaltjänst dessutom.
Matchar inte alls mina förväntningar på SEN status.
Boardinggrupp 2, men de slog samman 1&2 så det var först ändå.
LH appen kändes seg och inte lika tydlig eller omfattande som sas appen. Gate kom upp bara minuter innan boarding. Cph appen hade gate tidigt och pingade äver om en sen gate change. LH gjorde inget mer än att fylla i info i BP ljudlöst
A220 var trevlig upplevelse. Rad 4 är kanske normalt en business rad, benutrymmet var iaf helt OK. Sätesbredden också bra, sitta i mittsäte var helt OK, betydligt bättre än SAS plus på A320
Ingen recognition. Hade inte förväntat mig det heller. Tog lång tid att serva kabinen, 35 minuter efter takeoff på en 2 timmar flygning, och då delade de ut vattenflaska till alla. Jag tror det gick att köpa annat, men ev försäljning startade först efter alla fått vatten och troligen bakifrån . Ung personal, väldigt professionella.
Avstigning i GVA på plattan och med buss. Business fick egen buss och övriga resenärer hölls tillbaka, en modell jag uppskattar.
La ett bud på uppgradering på returen. Min bid 70 CHF, inte jätteattraktivt. Men jämfört med "instant upgrade" för 2100 DKK var det ett kap. Gick igenom på mindre än 12 timmar.
Vi har väl alla lite olika erfarenheter och förväntningar på SEN. En del kanske orimliga men ändå kul att höra både plus och minus och saker som överraskade (däremot inte kommentarer om att det är ju självklart eller det är bara att läsa programmreglerna typ)
Jag börjar med min första swiss-biljett någonsin:
Svårt att boka på Swiss.com, sajten accepterar inte M&M numret som automatiskt fylls i i inloggat läge
Omöjligt att lägga in ett EB nummer på mitt resesällskap. Gick att addera men försvann. Gick bara att lösa i manuell disk på CPH
Inget fritt sätesval som SEN eftersom det är light biljett. Det hade jag förväntat mig skulle ingå, men sådana är reglerna.
Blir inte bättre av att app och sajt säger " välj plats, från 0kr" och sedan tar fullpris för alla platsval.
Positiv dock att deras auto-seating vid incheckning ger mig platser på första rad i ekonomi kabinen. (Förhoppningsvis inte en slump eller för att jag checkade in som seq 4)
Mitt sällskap sattes på 4f och jag på 4e, dvs sittplats. Ingen seat block, 4d kom en resenär utan status (boardade iaf i sista grupp)
Ingen fast track på CPH.
På GVA står det i appen under biljett-detaljer "dra nytta av fast lane , boka tid här"
Känns väldigt krångligt att behöva boka tid. Det visar sig att det är en betaltjänst dessutom.
Matchar inte alls mina förväntningar på SEN status.
Boardinggrupp 2, men de slog samman 1&2 så det var först ändå.
LH appen kändes seg och inte lika tydlig eller omfattande som sas appen. Gate kom upp bara minuter innan boarding. Cph appen hade gate tidigt och pingade äver om en sen gate change. LH gjorde inget mer än att fylla i info i BP ljudlöst
A220 var trevlig upplevelse. Rad 4 är kanske normalt en business rad, benutrymmet var iaf helt OK. Sätesbredden också bra, sitta i mittsäte var helt OK, betydligt bättre än SAS plus på A320
Ingen recognition. Hade inte förväntat mig det heller. Tog lång tid att serva kabinen, 35 minuter efter takeoff på en 2 timmar flygning, och då delade de ut vattenflaska till alla. Jag tror det gick att köpa annat, men ev försäljning startade först efter alla fått vatten och troligen bakifrån . Ung personal, väldigt professionella.
Avstigning i GVA på plattan och med buss. Business fick egen buss och övriga resenärer hölls tillbaka, en modell jag uppskattar.
La ett bud på uppgradering på returen. Min bid 70 CHF, inte jätteattraktivt. Men jämfört med "instant upgrade" för 2100 DKK var det ett kap. Gick igenom på mindre än 12 timmar.
Last edited: