Senaste nytt

Erfarenheter av Air France vid förseningar? Missad flight Köpenhamn-Paris-Santiago.

jumbooze

Medlem
Aldrig i livet att det där räknas som något som inte dom kan ha koll på. Vem säger att dom ska vänta? Dom kunde slängt ut bagaget direkt, ingen som tvingar att man ska vänta. Nej bara sätt åt fanskapen ;)

Edit: hur länge blev planet försenat btw?
De kom försenade från Paris så de åkte från CPH dryga tre timmar försenat.
 

segra

Medlem
Jag/vi hade en inställd flight med AF 2007 pga strejk. Skulle flyga från CPH till SDQ via PUJ. Vi åkte snällt hem efter en mycket högljudd diskussion om ersättningsflyg/resa mm. Med MYCKET övertalning fick vi ersättningsflyg för oss alla 4. Men de ville ersätta oss för hela resan på plats vid disken i CPH. Vi avstod och krävde ersättningsflyg senast dagen efter och det löste dom med mycket besvär suck & stön. . När vi sedan kom hem så skrev jag ett långt brev till AF och begärde ersättning. Vi fick utan diskussion allt jag begärde förrutom Öresundsbro avgift. Året därpå åkte vi samma tripp i AF business utan kostnad. Retar mig fortfarande på broavgiften. :cool:
 

jumbooze

Medlem
Erfarenheter av Air France vid förseningar? Missad flight CPH-CDG-SCL, kris!

AF i CDG släppte in henne i Loungen och fixade en spansktalande ledsagare till henne vid avgång samt ledigt säte bredvid på planet.

Om man nu får till ersättningen oxo så har de skött sig hyfsat.
 

jumbooze

Medlem
Ja det är så illa där, man överlever på sin höjd i Loungen, lång tid där så är man redo för närmaste psyk-klinik.
 

agehall

Medlem
Är det så illa där?

Näe, jag skulle säga att det är värre än så. CDG är den, med hästlängder, sämsta flygplatsen jag känner till. Kanske inte i absoluta termer, men man har ju vissa förväntningar på en stor västeuropeisk, kommerciell flygplats och CDG misslyckas med att leva upp till det mesta.
 

Traveller

Medlem
Näe, jag skulle säga att det är värre än så. CDG är den, med hästlängder, sämsta flygplatsen jag känner till. Kanske inte i absoluta termer, men man har ju vissa förväntningar på en stor västeuropeisk, kommerciell flygplats och CDG misslyckas med att leva upp till det mesta.
Japp, men jag såg två ungar då jag var där igår som hade skitskoj.. Dom var kanske 8-9 år.. och hoppade högt upp och ned på gummibandet ut till satteliten... Då den ena landade ur sitt hopp flög den andra upp en liten bit.. och skratten ljöd...
Antar att det inte fungerar för 94 kilo Traveller...
 

Jacob

Medlem
Hon borde få ersättning för psykiskt lidande efter att ha behövt spendera en dag på CDG också!
Om planet gick klockan 23 hoppas jag hon lämnade CDG och spenderade några timmar i Paris istället.
Tar ju inte mer än en halvtimme med tåg in till centrum.
 

NyfikenGrau

Medlem
Usch och fy vilken mardrömsupplevelse :-( Missa sin fars begravning och istället sitta hela dagen på en flygplats där man inte känner någon. Visst. CDG är ingen kul flygplats (även om det viktiga, dvs transfer inkl bagage, funkat felfritt när jag varit där), men jag tror inte man bryr sig om sånt i det här läget. Hoppas hon får tid att umgås med familjen i Chile i alla fall.
 
Toppen