Ja, det går att värvas men är lite lotto om man får poäng. Egentligen så gäller värvningsbonus bara för nya kunder.Hej,
Funderar på att byta från Premium till Elite. Någon som har erfarenhet av detta? Kan man värvas in? Finns det andra aspekter att ta hänsyn till?
Det brukar gå att bli värvad, även om det egentligen är emot villkor. Att tänka på är att alla nya amex kort är kreditkort om nu inte ditt Premium redan är det.Hej,
Funderar på att byta från Premium till Elite. Någon som har erfarenhet av detta? Kan man värvas in? Finns det andra aspekter att ta hänsyn till?
Yes!, inga problem...Överväger också att göra samma för att få de 20 000 statuspoängen. Visst får man dem även om man tidigare haft ett Premium?
Ja, statuspoängen hör ihop med kortet.Överväger också att göra samma för att få de 20 000 statuspoängen. Visst får man dem även om man tidigare haft ett Premium?
Ja, det går att värvas men är lite lotto om man får poäng. Egentligen så gäller värvningsbonus bara för nya kunder.
Du får inte heller ta med dig spenden, men behåller kredithistoria/betalningsförmåga.
Så ditt nya kort börjar på 0 så att säga.
I övrigt ska du väl väga pris mot extra fördelar. Vad är det främst som tilltalar dig och gör att du funderar på att byta, är prisskillnaden värt det?
Exakt, de mäter på kalenderår. Så om du inte spenderar minst 150.000 på nya kortet nu->årskiftet så vaskas den där vouchern ändå....Jag har landat på högre spend än väntat och då känns det tråkigt att "vaska" den andra 2-4-1 som jag skulle få med Elite. Just nu skulle de 20 000 poängen också lyfta mig ett statussteg. Men det kanske inte är rätt tänkt. Amex mäter väl spend per kalenderår? Då skulle byte runt årsskiftet kanske vara klokare.