J
Jonas C
Guest
Skulle nog säga att den övervägande majoriteten här flyger First Class på poäng. Men för die hard Lufthansa aficionados som @Senator och @Jakob K så finns det nog ett ganska stort värde i att flyga betald First. Dels för att en rabatterad First Class biljett inte skiljer sig nämnvärt i pris mot en Business Class biljett på Lufthansagruppen, samt för faktumet att de får 300% miles på dessa biljetter, som i runda slängar blir 40-50K per resa.RobHK skrev:Själv har jag aldrig flugit first och det är inte direkt något jag suktar över, så länge jag kan flyga i en bra business stol.Av alla berättelser om first osv, så själva "värdet" i att flyga first istället för business verkar ju extremt lågt. Av de som åker first, vad gissar ni är ration av människor uppgraderade till first och de som betalat och bokat en first biljett? Finns det några på forumet som betalar ur egen ficka för att flyga First? Eller jobbar någon på ett företag där det tillåts att boka First biljetter? Skulle gissa "nej" på båda dessa frågor. Känns som produkten är mer en kul grej för alla poäng-samlare än att det faktiskt finns någon större marknad för First class åkare.Klicka för att utvidga...