Senaste nytt

Enkel resa till nya zeeland

kontext

Ny medlem
Hej!
sitter och klurar på en lite längre resa för hsten 2020, så det ä gott om tid
jag vill till nya zeeland och det är en hel del sportutrutning som ska med.

Tanken är att jag sen sänder hem grejorna med fedex eller liknande och fortsätter resan hemåt på ett mer spartanskt vis.

Funderar på buiness eller plus för att få illgång till mer bagage osv och komfort ä aldrig fel. men det vikigaste är att jag får med mina prylar på ett säkert sätt, har kanske 120k poäng att spela med.

kan tänka mig att föra en några dagars stopover om det gör det lättare, och kanske då boka sista flygningen med pengar istället för poäng.

1. Varifrån vill du börja din resa? arlanda
  2. Var är din destination? nya zeeland (stad spelar inte så storroll)
  3. När vill/behöver du resa ut? november 2020
  4. När vill/behöver du komma hem?--
  5. Hur länge vill du vara borta?--
  6. Hur många personer som skall resa?1
  7. I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
    • Premium Economy
    • Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med?
  9. Vad är din budget? (per person) 120 k poäng + 5 tusen kr hällre mer poäng än kronor
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Biljettpris (i kr)
    • Upplevelsen ombord
    • biljetpris poäng
    • bagage
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? möjligt men ej nödvändigt

Om du vet hur länge du ska vara borta kan du boka en revenuebiljett t/r till Singapore för dryga 5000 och sedan lösa en awardbiljett i Business sista biten för 130k poäng t/r.
Annars verkar en enkelbiljett till Nya Zealand gå för ca 5000 på Cathay, dock kan det bli bökigt om du ska ha med dig mycket bagage.

Du har ingen AMEX 2-4-1 kupong som ger halva poängpriset? Isåfall skulle dina poäng räcka till business eller first hela vägen.

Rätt många flygbolag slår sig för bröstet om att ta med en sport / golfväska extra utöver det vanliga bagaget.
När man bokar biljetter i dagsläget så ploppar alternativet om att köpa till extra bagage till rabatterat pris i stort sett hos alla flygbolagen.
Prisspannet verkar vara enormt, så kolla upp noga vad dom olika flygbolagen debiterar.
Qatar vill jag minnas var värst med nästan 1000:- SEK för varje extra kilo.

Toppen