Senaste nytt

Endast möjligt att ansöka om 1 Amex kreditkort var tredje månad

palmen

Moderator
Jag bytte ut mitt Amex Platinum betalkort till kreditkort för ca 2 månader sedan och tänkte nu komplettera med ett SAS Amex Elite kreditkort också så det kommer lagom till början av 2019.

Blev dock nekad direkt vid ansökan pga att jag senaste 3 månader redan ansökt om ett kreditkort. Är detta nya regler? Blir ingen SAS Amex shopping förrän tidigast i februari i så fall. Känns lite fyrkantigt när man vill ha två av deras produkter.

När korten är gratis de första tre månaderna så blir en automatisk följd att de spärrar dig mot att kunna söka ett kort efter ett annat och på så sätt köa flera gratisperioder efter varandra. Har du varit långvarig Amexkund och kan uppvisa fin spendering och skötsamhet med att betala fakturorna så borde det inte vara några problem att ringa in och få ett manuellt godkännande.

Tänkte ringa på torsdag när det är öppet igen, kommer säkert lösa sig men blev lite förvånad över gränsen på 3 månader. I slutändan är det amex som förlorar på att jag inte använder deras kort.

Är det korrekt uppfattattat att Amex Elite BETALKORT triggar sina separata 2-4-1 vouchers och Elite KREDITKORT triggar sina 2-4-1 vouchers dvs. an max få 4 vouchers - eller räknas denna spend samman? Ngn som har säkra källor?

Är det korrekt uppfattattat att Amex Elite BETALKORT triggar sina separata 2-4-1 vouchers och Elite KREDITKORT triggar sina 2-4-1 vouchers dvs. an max få 4 vouchers - eller räknas denna spend samman? Ngn som har säkra källor?

Ja, på så sätt kan du få fyra vouchers.

Toppen