Senaste nytt

En vecka i Phuket..

EBD_Hakan

Medlem
Blev en halvspontan award bokat till Phuket (LH F, TG F, TG C, OZ F) då jag hade flaggat för 1-2 veckor ledigt och verkligen behöver det just nu... Svennebanan-resmål men BC-resa kan man säga ;)

Någon som har bra tips på hotell i krokarna? Gärna lagom lyxigt, nära vatten (!) och nice område för poolhäng eller beach. Reser själv men kommer fokusera på lugn och blizz den här resan istället för puls och party så ser fram emot att ta läsa några böcker och äta god mat och svinga en kall eller två.

Bör helst inte vara mitt på de stökigaste gatorna utan hellre ett resort som ger vad jag behöver på den här resan dvs uppladdning av batterierna så jag kommer hem full av energi redo för nästa kvartal.. :)

Är guld på Marriot, SPG och Carlsson.

Tips?
 

Sebbef83

Medlem
Bodde på Hilton Karon Beach över nyår - väldigt nöjd! Stor resort, bra service och väldigt trevliga polområden.

Upplevde Karon som bra trade off mellan lugn strand och bra utbud av restauranger.

Boka gärna rum med lounge tillgång och njut av solnedgången när de har cocktail hours.
 

Zackris

Medlem
Jag bodde på courtyard by marriott på kamala beach för några år sedan och var mycket nöjd. Fem minuters promenad ner till en superfin strand. Väldigt lungt område, mest folk som du som gärna njuter av en god bok. Och om du ruttnar på lugnet och behöver gå bananas så ligger Patong ca 20 minuters vild Tuk Tuk-resa bort
 

Nicedase

Medlem
Jag hade satsat på att åka norr över när du landat i Phuket till Khao Lak istället. Checka in på JW Marriot Khao Lak. Fantastisk service och helt magisk frukost.
 
Undvik hotell på västkustens charterresmål: Patong, Kata, Karon, Kamala.

Kan bara hålla med dig i detta, ska själv till Nai om 1 vecka. -;)

Ett tips om du väljer Nai Yang beach. Ta en strandpromenad lite norrut, där kan du sitta på stranden och skåda alla flygplan som kommer in för landning. :D
 
Toppen