Senaste nytt

En sista flygning med Ethiopian Airlines business class Stockholm-Rom

De som åker till Asien har chans att prova Ethiopian mellan Bangkok och Hong Kong.<br />
<br />
Det går bra att klämma in Bangkok under 24 timmars regel vid en bonusresa.<br />
Ethiopian flight från Hong Kong landar till Bangkok 00:40. SAS flight till Köpenhamn avgår 00:25.<br />
eller <br />
SAS flight från Köpenhamn landar till Bangkok 14:45, Ethiopian flight till Hong Kong avgår 14:15. :)

Jag hittade ett pris till Seychellerna med ET som kostar ca. 14,000 i affärsklass som funkar torsdagar och söndagar tror jag. Perfekt till vintern tänkte jag. Även bra med bonusplatser på sträckorna.

<blockquote><strong>Senator;59685 wrote:</strong> Jag hittade ett pris till Seychellerna med ET som kostar ca. 14,000 i affärsklass som funkar torsdagar och söndagar tror jag. Perfekt till vintern tänkte jag. Även bra med bonusplatser på sträckorna.</blockquote>
<br />
Kanske gäller 2 för 1 fortfarande? Såg att annonsen fortfarande ligger på Ethiopians hemsida

Igår flög ET med 767-300ER till ARN igen.<br />
Jag tror 767/757 kombinationen kommer fortsätta länge. ET har som sagt fräscha 767or byggda under 2000-talet. Det är smart av ET att kunna anpassa sitt utbud. När det är mycket pax &amp; cargo kör man 767 och vid lägre efterfrågan 757. <br />
På lång sikt kommer säkert även 787 hitta hit.

Jeg har rejst Ethiopian bz-class BKK-ADD-KGL (Rwanda) og retur 3 gange i 2011 og genkender kvaliteten. Saederne kan ikke laegges ned, men man sover skoent. Ostene er imponerende, anderledes, gode, smagfulde, og meget eksotiske for os skandinaver. Porcelaenet er smukt og meget Afrikansk inspireret. Stewardesserne er smukke, og man traeder straks ind i en Afrikansk verden ved boarding. Vinene (normalt 6 forskellige) pa bz class er gode, og de aabner en nye flasker blot man anmoder om et enkelt glas. Jeg saetter pris paa 3 helt forskellige oel, der tilbydes, Sct. George er endda paa originalflaske som den koebes i Ethiopien! Desvaerre er priserne paa vej op efter at Star Alliance har gjort deres indtog....

Trevlig läsning! Flög du med ET-AMK? Det var min maskin när jag testade denna linje i April och jag satt på 2L. Jag har inte fått mina EB poäng än :mad:! Trots 2 mail så har inte poängen ramlat in och eftersom det inte går att använd verktyget på sas.se så får jag väl skicka ytterligare mail... Jag vill ju inte gå miste om 2600p. Jag lyckades dock få ett amenity kit :)<br />
<br />
När jag ställde mig i businesskön så höll kvinnan i disken på att tjafsa med en resenär med allt för mycket bagage, men hon vinkade fram mig efter att hon frågat om jag reste i C. Damen med bagaget fick snällt kliva åt sidan.

<blockquote><strong>kerran1980;59764 wrote:</strong> Igår flög ET med 767-300ER till ARN igen.</blockquote>
Vi får hoppas att det blir fler gånger...<br />
<br />
<blockquote><strong>pep;59839 wrote:</strong> Jeg saetter pris paa 3 helt forskellige oel, der tilbydes, Sct. George er endda paa originalflaske som den koebes i Ethiopien! Desvaerre er priserne paa vej op efter at Star Alliance har gjort deres indtog....</blockquote>
St George har jag båda gångerna missat att testa, får bli nästa gång... ;) Inte förvånad att deras priser går upp, det är generellt en bra produkt de erbjuder.<br />
<br />
<blockquote><strong>Bryant;59861 wrote:</strong> Jag har inte fått mina EB poäng än :mad:! Trots 2 mail så har inte poängen ramlat in och eftersom det inte går att använd verktyget på sas.se så får jag väl skicka ytterligare mail... Jag vill ju inte gå miste om 2600p. Jag lyckades dock få ett amenity kit :)</blockquote>
Poängen fick jag efter ganska exakt en vecka efter jag fått hjälp i loungen. Hur var Ethiopians amenity kit?<br />
<br />
<blockquote><strong>Bryant;59861 wrote:</strong> Trevlig läsning! Flög du med ET-AMK?</blockquote>
Ingen aning, jag gjorde ingen notering om reg-numret.

Kul, tack för ditt inlägg.. Det där med underhållningssystemet är ju lite svagt.. Sen får jag hoppas damen i incheckningen får gå på en kurs....

Toppen