Senaste nytt

En dag i San Fransisco i slutet av oktober

filip23

Medlem
Hallå gänget!

i slutet av oktober åker jag och två polare till USA för att kika LA kings vs Toronto Maple Leafs. Vi flyger dock först till San Fran där vi tar en hotellnatt för att senare flyga till LA morgonen efter. Med all erfarenhet som finns på forumet tar jag gärna emot erat bästa tips för vad man bör göra/se/äta i staden. Vi landar 14:20 och tar fakiren dagen efter.

Tack på förhand era resgalningar
 
Beror helt på vad man tycker är nice… finns lite landmärken att spana in. Bron typ.. fängelset :) om du tycker något är spännande.

Jag gillar att promenera och beta av mexikanska ställen. Margharitas och tacos. Använder Google.

uber till Bernal heights, gå genom mission.. sikta på fishermans wharf.. därifrån ser du iaf bron och alcatraz. Så hinner du andas in ganska mycket av stämningen. Finns lite tuffa områden i krokarna men dagtid är oftast lugnt :)

Alla är olika och många här skulle säkert inte stämma in utan rekommendera helt annorlunda.
 

palmen

Moderator
Ni kommer ju landa 23 svenska tid och är nog inte så kaxiga några timmar senare.

Jag är ju 100% öl, åk in till centrala SF. Gå till Cellarmaker för bästa bryggeri och gå sedan till City Beer Store för mer öl, inget av dessa ställen brykar ha mat.

Vill ni stanna närmre flygplatsen är Bare Bottle bra och finns lite annat relativt nära. Finns även cellarmaker house of pizza nära Bare Bottle, underskatta dock inte kullen emellan...

Min gissning är att ni är ganska färdiga runt 7 och bara kämpa på till 9 och sen däcka.
 

filip23

Medlem
Jag gillar att promenera och beta av mexikanska ställen. Margharitas och tacos. Använder Google.

uber till Bernal heights, gå genom mission.. sikta på fishermans wharf.. därifrån ser du iaf bron och alcatraz.

Stort tack för tipsen, det låter som något vi absolut hade kunnat göra


Ni kommer ju landa 23 svenska tid och är nog inte så kaxiga några timmar senare.

Jag är ju 100% öl, åk in till centrala SF. Gå till Cellarmaker för bästa bryggeri och gå sedan till City Beer Store för mer öl, inget av dessa ställen brykar ha mat.

Min gissning är att ni är ganska färdiga runt 7 och bara kämpa på till 9 och sen däcka.

Tack Palmen! Som du kan se så följde vi ditt råd och bokade fakiren och en hotellnatt ☺️ Ja det känns som att 12 timmar i luften med en del alkohol, 6-7 öl i SF och jetlag kommer göra det svårt att klara sig längre än några timmar. Men vi bokar in ett besök på, enligt dig, det bästa bryggeriet. Tack för tipsen
 
Toppen