Senaste nytt

Elektroniskt bagagekvitto

Fick kopia på bagtag via mail när jag checkade in.
SAS Labs håller visst på att testa något.
Fanns en länk till att fila en försening i mailet.
Super tycker jag.
3f04ca606af60d01c008dbad2c2060d9.jpg
 

Robert flysas

Moderator
Testade detta igår och fick PIR nr o rapport gjord på några minuter. Sparar mycket tid mot att stå i kö och fylla i papper. Det blåste över 22 m/s på GOT igår så de kunde inte öppna luckorna. Min systerson var uppe här hos mig i Åre på sportlovet. Hans ord vid landning: Snööööö:)
 

Tomas E

Medlem
Fick ett mail med "Baggage receipt(s) for your booking ******" när jag flög med SAS i fredags. Kan inte påminna mig att jag fått något sådant av dem förut. Det såg i princip ut som två sådana där små streckkods-klisterlappar man brukar få (jag checkade in två väskor) med flyginfo ovanför och några länkar under, bl.a. "Report missing bag"-länken som nämns ovan.
 
Fick ett mail med "Baggage receipt(s) for your booking ******" när jag flög med SAS i fredags. Kan inte påminna mig att jag fått något sådant av dem förut. Det såg i princip ut som två sådana där små streckkods-klisterlappar man brukar få (jag checkade in två väskor) med flyginfo ovanför och några länkar under, bl.a. "Report missing bag"-länken som nämns ovan.
Flyger sällan med incheckat bagage, men en sökning på den där rubriken ger åtminstone träffar från 2020.
 

Nander

Medlem
Jag har det här aktiverat, och när jag flög på konferensresa med jobbet så fick jag alla mina kollegors baggagekvitton också (ca. 50 stycken)... Antar att alla hade bokats på samma bokningsnummer, och det är det enda som den kollar.
 
Toppen