Senaste nytt

Ej fasttrack som statuslös med SAS business bonus?

Har varit borta från resandet ett tag men har nu bokat en bonusresa CPH-MUC med SAS i business.

I appen är det som ingår i redan highlightad, men fasttrack på CPH vid utresan är släckt.
Ingår verkligen inte det längre?

På hemresan har jag förstått det som att man ska ha tillgång till partner-lounge i MUC med business-biljett, men inte heller det står med i appen.
Är det appen som "luras" eller vad gäller?

Bet om ursäkt om detta redan har avhandlats men jag hittade inget när jag sökte.

Jodå, du ska komma igenom SAS egen fast track på CPH med en business-biljett utan status. Håll utkik till vänster när du tar rulltrappan upp. Och efter 1 okt är det den sammanslagna SAS-loungen du kommer in i, d.v.s. inte längre någon skillnad mellan statuslös business-resenär (förr Plus-resenär) och EBG+.

Som Tomas E skriver ingår det, men jag har också noterat att varken fast track eller lounge står med i appen för de i bokningen (barnen) som reser på bonusbiljetter i business utan att ha själva ha status.

Noterade precis också att just "Fast Track" plötsligt är utgråad i min SAS-app avseende en resa CPH-IAD i maj. Resan är i Business och jag är EBG. Det är nog bara något tillfälligt fel gissar jag. För självklart så har man tillgång till Fast Track, både som EBG och som resande i Business med SAS.

Ja, fast track är släckt i SAS-appen även här för en kommande inrikesresa (EBG) men det står med på boardingkortet i både SAS-app och Wallet.

Toppen