Senaste nytt

Eget aktiebolag hur maximera EuroBonus poäng?

Valley

Medlem
Bonuspoäng blir inte förmånsbeskattade förrän den dagen de används för privat ändamål, i fall de intjänats med företags pengar.
 

Valley

Medlem
Fast redan där kan man väl börja diskutera vad utlägg är? Jag med eget IT-bolag kan ju köpa in en server från Dustin för 100.000kr på eget kort och kalla det utlägg.

Datorer, servrar och dylikt är ingenting jag skulle köra privat om de skall tillhöra företaget. Normalt sätt har jag som företag betydligt bättre villkor än jag har som privatperson.
Och handlar det om en affärskritisk utrustning är det inte värt några få bonuspoäng att chansa
 

Storsteffe

Medlem
Datorer, servrar och dylikt är ingenting jag skulle köra privat om de skall tillhöra företaget. Normalt sätt har jag som företag betydligt bättre villkor än jag har som privatperson.
Och handlar det om en affärskritisk utrustning är det inte värt några få bonuspoäng att chansa
Fast företaget köper(via online konto) och sen betalar jag med mitt kort vid utcheckning.
 

Brandten

Medlem
Enda villkorsfördelen är väl att jag har 45 dagars faktura hos leverantören och kortare om jag betalar med kort (Amex) vid utcheckning. Bästa (för mig) är nog med faktura från leverantören och sedan COOP MedMera hos Betalo.
 
Toppen