Senaste nytt

Economy i SAS A350 - bästa plats

bhen

Medlem
Hej alla, blir första resan med SAS a350 för mig, i Economy (om jag inte får till att uppgradera).
Men vilken plats ska jag välja givet vad som finns ledigt på bilden nedanför?
väljer mellan 40A eller 41A som också har extra legroom enligt seatguru etc?

väljer mellan
upload_2022-3-23_11-37-59.png
 

palmen

Moderator
41J för att jävlas med den som valt 41H :D. Om seat map återspeglar korrekt layout ombord så finns det mest utrymme där åtminstone.
A säten på rad 30/40 är nog mittsäte, om SAS nu har samma layout som andra bolag med A350. Nödutgångsdörren tar väldigt mycket plats så man måste ta bort sätet vid fönstret.
 

Johans00

Medlem
Bumpar tråden, väljer mellan 30J, 40A/C och 41J/A. Vilken hade ni tagit? Min tanke är att 41A är bäst då jag har störst chans att slippa någon bredvid mig eftersom att sätet bredvid är ett mittsäte utan extra benutrymme men tar gärna emot input då det blir min första gång i GO på A350.
 
Last edited:

RhinoG

Medlem
Bumpar också, väljer mellan 30D och 41A (vald av mig just nu), vad hade ni valt och varför?

1709371546518.png
 
Last edited:

palmen

Moderator
Bumpar tråden, väljer mellan 30J, 40A/C och 41J/A. Vilken hade ni tagit? Min tanke är att 41A är bäst då jag har störst chans att slippa någon bredvid mig eftersom att sätet bredvid är ett mittsäte utan extra benutrymme men tar gärna emot input då det blir min första gång i GO på A350.
Såg tänkte jag också tills jag noterade att sas sestmap visar att stolen framför mittplatsen saknas. En man modell större hade valt mittplatsen därför så blev trångt.
Tar dock alltid den platsen på flyg där den finns, sitta mot väggen och ha access till gången är svårslaget.
 

RhinoG

Medlem
Såg tänkte jag också tills jag noterade att sas sestmap visar att stolen framför mittplatsen saknas. En man modell större hade valt mittplatsen därför så blev trångt.
Tar dock alltid den platsen på flyg där den finns, sitta mot väggen och ha access till gången är svårslaget.
Ledsen för min tröghet men vill gärna bekräfta, vilken plats hade du valt om du tittar på bilden med svart bakgrund?

Om nedan stämmer känns ju 41A given, men vet inte om det kan skilja sig mellan maskiner?


1709371985562.png
 

palmen

Moderator
Ledsen för min tröghet men vill gärna bekräfta, vilken plats hade du valt om du tittar på bilden med svart bakgrund?

Om nedan stämmer känns ju 41A given, men vet inte om det kan skilja sig mellan maskiner?


Visa bifogad bild 150976
41A är den plats jag pratar om, men som du ser på seatmap ovanför ser det ut som 41B saknar stol framför och icke insatta kan tro det är en bra plats. I mitt fall blev det väldigt trångt då han i mitten var rejält bredaxlad.
 

RhinoG

Medlem
41A är den plats jag pratar om, men som du ser på seatmap ovanför ser det ut som 41B saknar stol framför och icke insatta kan tro det är en bra plats. I mitt fall blev det väldigt trångt då han i mitten var rejält bredaxlad.
Tack, nu är jag med på hur du menar. Hade du trots allt valt den framför 30D givet din erfarenhet? Gissar att 30D är vid gardinen.
 

Johan F

Medlem
Satt på 30D till HND påsken 2023 och för mig var det en vinstlott (hade förvisso min son och min hustru jämte mig); jag gillar benutrymme och gångplats. Då man har Plus direkt framför men ingen vägg utan en gardin så var benutrymmet mer än tillräckligt + att eftersom man satt på en 3 stols rad bakom en 4 stols rad så stördes man inte man spring i gången. Men som sagt alla är vi olika
 
Toppen