Skyway
Medlem
Efter SAS sänkte sin poängersättning för bland annat SAS Go Light, hur har det ändrat era biljettköp?
Det fina med EBG var ju att man kunde resa i Go Light (med en OK poängintjäning) men ändå få i princip samma förmåner som Plus.
Struntar ni helt i poängintjäningen när ni reser i Europa (och accepterar de mesliga 125 poängen man får med Go Light) och tar hem lejonparten av poängerna när ni reser Plus/Business till Asien/USA? Eller kör ni t.ex. Go Smart för att få t.ex. 1250 poäng istället eller rent av Plus.
Kanske bara jag som är gniden men känns lite som att man blir blåst när man köper Plus eftersom man då som EBG betalar för förmåner som man redan har ändå (fasttrack, lounge osv).
Tänker primärt på er som betalar biljetterna med egen kassa (privat eller företag) och inte de som är anställda.
Stort tack!
Det fina med EBG var ju att man kunde resa i Go Light (med en OK poängintjäning) men ändå få i princip samma förmåner som Plus.
Struntar ni helt i poängintjäningen när ni reser i Europa (och accepterar de mesliga 125 poängen man får med Go Light) och tar hem lejonparten av poängerna när ni reser Plus/Business till Asien/USA? Eller kör ni t.ex. Go Smart för att få t.ex. 1250 poäng istället eller rent av Plus.
Kanske bara jag som är gniden men känns lite som att man blir blåst när man köper Plus eftersom man då som EBG betalar för förmåner som man redan har ändå (fasttrack, lounge osv).
Tänker primärt på er som betalar biljetterna med egen kassa (privat eller företag) och inte de som är anställda.
Stort tack!