Senaste nytt

Early deaparture Nordic Choice?

GOTBound

Medlem
Jag har försökt läsa mig till hos Nordic Choice vad som gäller för early departure utan framgång, så jag vänder mig till forumet.

Jag hittar T&C här men inget om early departure.

Jag har en bokning söndag-fredag men ev kan jag var klar redan onsdag eller torsdag och tänkte checka ut då är stället för fredag.
Jag har bokat den vanliga Club Price raten.
 

Berglund

Medlem
Jag har bokat den vanliga Club Price raten.
Club price är, i alla fall på ankomstdagen avbokningsbart fram till kl 21.00. Det vore ju onekligen väldigt generöst om det även gällde alla dagarna under ens befintliga reservation!

Själv hade jag bokat en eller de två sista nätterna på enskilda reservationer, just för att enkelt kunna avboka dessa. Har aldrig varit i ditt läge med en för lång reservation utan styckar ofta upp dem.
 
Det har aldrig varit något problem eller inneburit någon kostnad vid förkortning av en vistelse för mig iallafall.
Har aldrig funderat på detta innan du tog upp det så det kan vara så att jag bara haft tur men jag tror nog att det inte är några problem att avboka.
 

andreas

Medlem
Vet inte om det finns något ”officiellt” men de gånger jag har haft behov att avboka en natt under pågående vistelse hos nordic choice så har det aldrig varit några problem. Har alltid tagit dialogen med hotellet, ej kundtjänst.
För mig har det varit club price bokningar/flexibla.
 

palmen

Moderator
Jag nyttjade detta flitigt när jag bodde på Nordic Choice varje vecka. Bokade måndag-fredag varje vecka och om jag sedan behövde åka hem på onsdag eller torsdag var det bara att säga till så debiterades inte de sista dagarna, så länge jag sa till dagen innan.

Mig veterligen är nog inte detta något man har rätt till, men jag frågade hur de ville jag skulle göra och då sa de att detta upplägg var helt ok för dom.
Mitt tips blir med andra ord att höra med hotellet i fråga. Blir mindre administration för alla om du bokar allt i en bokning än att göra en bokning per dag.
 
Nu kan jag inte svara för just choice, men på "mitt" hotel (scandic) är det inga problem så länge det inte är förskottsbetald rate samt du sager till innan kl 12.00 dagen du vill åka. Tror det är ganska standard I Norden.
 
Toppen