Senaste nytt

Dynamiska priser på Lufthansa Group Awards + Ändrade poängtabeller (from 2025-06-03)

Kommer väl per automatik när EB fasas ut och det blir Flying Blue istället. Skulle detta mot förmodan inte hända inom en inte alltför avlägsen framtid (när/om AF/KLM går upp i ägande(?)) lär de skissa på något liknande.
Troligtvis har du rätt men Eurobonus har ändå lyckats bygga något ganska unikt och Aron verkar i alla fall vilja behålla ”arbitrage möjligheter” för att det skapar mystiken och lojalitet som man annars inte skulle få. Bara att jämföra Eurobonus med till exempel Norwegian cash points vem bryr sig om någon promille återbäring lixom? Då kan man lika gärna alltid shoppa efter den som är billigast för stunden.

Ja, det LH:s marknadsför som en "förbättring" verkar ju mer vara något av en slakt av värdet på poängen. Helt tydligt är det inte och det verkar finns en icke obetydlig komplexitet i "nya" Miles & More. Vi får se mer i juni. Kanske bättre att nöja sig med status i en eller två allianser intjänad på resor man ändå måste göra och inte lägga ner så mycket krut på att samla poäng eller jaga status överallt. I stället köper man resan för pengar till bästa pris (med status kommer ju ändå lounge, extra bagage etc). Själv är jag tveksam till om jag skall fortsätta förnya senatorstatusen. Guld har jag ju ändå via Aegean.
Eurobonus framstår, i jämförelse, mer och mer som ett verkligt bra lojalitetsprogram.

På frågan om 2-4-1 så har medföljande till Senator alltid 50 % rabatt på poängpriset. Den regeln kommer finnas kvar så värdet av Senator i dynamiskt system kommer sannolikt att öka.

PS. Det är fantastiskt hur PR avdelningen försöker sälja in detta "Exciting changes to your Award Flights from June 2025...."
Ja? Kolla bara på vielfliegertreff hur pulsådrarna bultar på M&M medlemmarna. De är sannerligen exalterade!

Kommer väl per automatik när EB fasas ut och det blir Flying Blue istället. Skulle detta mot förmodan inte hända inom en inte alltför avlägsen framtid (när/om AF/KLM går upp i ägande(?)) lär de skissa på något liknande.

Vi har det redan. Grytan är på väg att koka men de har skruvat upp temperaturen långsamt.

Vi fick "vanliga biljetter som kan betalas med poäng" för lite sen för att "öka tillgången".
Och så fick vi avbokningsavgifter.
Och så har vi sett hur tillgången på de låga poängpriserna långsamts strypts.

Så tankegångarna och systemen finns redan på plats. Men jag tror som du att spiken i kistan kommer när Flying Blue går ihop med Eurobonus. Det kommer de göra. Varje gång de skruvar på något så liknar systemet mer och mer Flying Blue. Senast när de tog bort bonusen på nivåpoängen och la till den på intjänade poäng istället.

En klar forringelse og udhulning af M&M ! "Enhancement"...

Toppen