Dubbla/Trippla poäng 1 sep - 31 dec

screen-shot-2016-12-05-at-12-50-16-png.58811





Inga 3 x poängen här va?
 
Alltså, jag fattar inte detta.



Jag har betalt totalt 10 410 AUD för min vistelse på Hilton Sydney. Konverterat till US dollar så blir det 7729 dollar.

Mina baspoäng blir väl då 7729 x 10 = 77 290?



Jag har bara fått in 68 005.



Det står ju i villkoren att skatter inte räknas, men vart ser jag specificerat hur mycket skatterna är på?



Kalkylatorn på Hiltons hemsida säger ju samma sak.




screen-shot-2016-12-05-at-13-47-15-png.58813





Gör jag fel?
 
Jag har inte fått trippla poäng för en enda natt . Extremt irriterande!

Har därför börjat ta skärmdumpar när jag bokar med appen men det ska väl inte behövas??
 
Onelifetolive skrev:Jag har inte fått trippla poäng för en enda natt . Extremt irriterande!Har därför börjat ta skärmdumpar när jag bokar med appen men det ska väl inte behövas??Klicka för att utvidga...
Modifierar du dina bokningar på något sätt efteråt? Kanske tappar mobilstatus pga något du gör...
 
jumbooze skrev:Modifierar du dina bokningar på något sätt efteråt? Kanske tappar mobilstatus pga något du gör...Klicka för att utvidga...


Man brukar få ett mail nära inpå övernattningen där man kan klicka på en länk för att få en fri uppgradering.

Det är den ena ändringen jag brukar göra.

Kan det vara så illa att det räcker?
 
Är det någon som sett något om förlängning efter Januari? Har en del februariboende kvar att boka...
 
jumbooze skrev:Modifierar du dina bokningar på något sätt efteråt? Kanske tappar mobilstatus pga något du gör...Klicka för att utvidga...
Jag bokade via appen och blev uppgraderad av hotellets egen bokningsvdelning innan min stay efter en mailkonversation kring eventuella extrakostnader för barn. Nu hävdar Hilton att jag inte bokat denna stay via appen så inga trippla poäng än så länge. Vet inte riktigt hur jag ska bevisa att jag gjort bokningen via appen. Gör ett par försök till via kundtjänst men känns inte som att det kommer lyckas.
 
Steve skrev:Jag bokade via appen och blev uppgraderad av hotellets egen bokningsvdelning innan min stay efter en mailkonversation kring eventuella extrakostnader för barn. Nu hävdar Hilton att jag inte bokat denna stay via appen så inga trippla poäng än så länge. Vet inte riktigt hur jag ska bevisa att jag gjort bokningen via appen. Gör ett par försök till via kundtjänst men känns inte som att det kommer lyckas.Klicka för att utvidga...


Det är inte lönt. Så länge du inte har skärmdumpar tagna under bokningen så är det bara att glömma.

Jag tog mig tid att skriva mail både till kundtjänst och till Hhonors facebooksida (vem som nu svarar där) utan framgång. Dom hävdar med en dåres envishet att jag bokat via hemsidan vilket inte är sant.

Jag bokade tre stays samtidigt och kom på efter den första att jag var tvungen att boka via appen för att få 3× poäng, varför jag bytte bokningssätt. Det är alltså de två sista jag försöker få poäng för.



Jag har två bokningar kvar på Hilton (prepaid ej avbokningsbart) men sen blir det inte fler. Alla kan göra fel och saker kan strula, vilket jag absolut har överseende med, men när jag som kund blir beskylld för att ljuga (inte uttalat ordagrant dock) bara för att deras it-system fallerar (eller vad det beror på) blir jag arg på riktigt.
 
Onelifetolive skrev:Det är inte lönt. Så länge du inte har skärmdumpar tagna under bokningen så är det bara att glömma.Jag tog mig tid att skriva mail både till kundtjänst och till Hhonors facebooksida (vem som nu svarar där) utan framgång. Dom hävdar med en dåres envishet att jag bokat via hemsidan vilket inte är sant.Jag bokade tre stays samtidigt och kom på efter den första att jag var tvungen att boka via appen för att få 3× poäng, varför jag bytte bokningssätt. Det är alltså de två sista jag försöker få poäng för.Jag har två bokningar kvar på Hilton (prepaid ej avbokningsbart) men sen blir det inte fler. Alla kan göra fel och saker kan strula, vilket jag absolut har överseende med, men när jag som kund blir beskylld för att ljuga (inte uttalat ordagrant dock) bara för att deras it-system fallerar (eller vad det beror på) blir jag arg på riktigt.Klicka för att utvidga...


Var så jag också gjorde.

Gjorde ny bokning på appen och därefter avbokade jag den andra.
 
Steve skrev:Jag bokade via appen och blev uppgraderad av hotellets egen bokningsvdelning innan min stay efter en mailkonversation kring eventuella extrakostnader för barn. Nu hävdar Hilton att jag inte bokat denna stay via appen så inga trippla poäng än så länge. Vet inte riktigt hur jag ska bevisa att jag gjort bokningen via appen. Gör ett par försök till via kundtjänst men känns inte som att det kommer lyckas.Klicka för att utvidga...
Alla min app bokningar har funka klockrent. Så tråkigt med strul, jag vet inte mer än att man kan ta skärmskott på bokningssidan innan man trycker på sista knappen.
 
jumbooze skrev:Är det någon som sett något om förlängning efter Januari? Har en del februariboende kvar att boka...Klicka för att utvidga...
Tyvärr ingen förlängning i sikte (än). Har 6 nätter i New York i februari som hade varit trevligt att få lite extra bonus för.
 
Back
Top