Dubbla poäng med SAS EuroBonus Mastercard mellan 16-18 februari 2017

Jakob Österberg skrev:Betalningen räknas i systemet som kontantuttag. Gränsen där är 10 000 kr per dygn. Testa att betala sista slatten 24 h efter den första så borde det vara ok.Klicka för att utvidga...

Sjävla körde jag betalning till CSN med Amex via Billhop. Gratis på grund av deras kampanj nu. Räknas det också som kontantuttag då?

Gick in på Willys och köpte presentkort för 9000 kr. Hon i kassan: "Det här var kul, såhär mycket har jag aldrig sålt presentkort för" Gäller att passa på att bunkra på ställen som inte tar AMEX

Jag gillar att man kör dessa kampanjer då och då. Nu var det en "dubbel" och då brukar jag "fylla" på med mindre presentkort på de ställen som annars inte tar Amex. Jag hoppas man återkommer senare under året med en "trippel" så man kan shoppa på allvar..

Viking75 skrev:Jag gillar att man kör dessa kampanjer då och då. Nu var det en "dubbel" och då brukar jag "fylla" på med mindre presentkort på de ställen som annars inte tar Amex. Jag hoppas man återkommer senare under året med en "trippel" så man kan shoppa på allvar..Klicka för att utvidga...

Än så länge har jag bara stört mig på att just Willys inte tar AMEX. Vilka ställen som inte tar AMEX köper du presentkort på?

stroboslovsk skrev:Än så länge har jag bara stört mig på att just Willys inte tar AMEX. Vilka ställen som inte tar AMEX köper du presentkort på?Klicka för att utvidga...
Lokala bilvårdsfirman, några olika lunchresturanger som jag har runt jobbet osv.

stroboslovsk skrev:Gick in på Willys och köpte presentkort för 9000 kr. Hon i kassan: "Det här var kul, såhär mycket har jag aldrig sålt presentkort för" Gäller att passa på att bunkra på ställen som inte tar AMEXKlicka för att utvidga...
Hur vågar ni ligga ute med sådana här pengar på presentkort. Ni lånar ut pengar gratis till företaget och går det i konkurs / säljs försvinner era pengar. Är tråkigt om man tex har en massa presentkort på media markt just nu.

Golfkillen skrev:Hur vågar ni ligga ute med sådana här pengar på presentkort. Ni lånar ut pengar gratis till företaget och går det i konkurs / säljs försvinner era pengar. Är tråkigt om man tex har en massa presentkort på media markt just nu.Klicka för att utvidga...
Systembolaget är ett säkert kort.

Samosaguas skrev:För de som har Amex Elite så stämmer det, men de som har Premium tjänade ju 5 poäng extra per spenderad hundralapp under kampanjen som var.Klicka för att utvidga...
Är det värt 50 poäng per tusenlapp mot att man inte får någon spend mot 2-4-1-voucher? Nu har jag Elite så det spelar inte nån roll, men har man inte så hög spend på sitt Amex så kan det vara värt att fundera iallafall.

Canadien skrev:Är det värt 50 poäng per tusenlapp mot att man inte får någon spend mot 2-4-1-voucher? Nu har jag Elite så det spelar inte nån roll, men har man inte så hög spend på sitt Amex så kan det vara värt att fundera iallafall.Klicka för att utvidga...
Ingen aning om det är värt det. Jag hade inte gjort det men gissar att en del tycker det är värt det.

Golfkillen skrev:Hur vågar ni ligga ute med sådana här pengar på presentkort. Ni lånar ut pengar gratis till företaget och går det i konkurs / säljs försvinner era pengar. Är tråkigt om man tex har en massa presentkort på media markt just nu.Klicka för att utvidga...

Att Willys skulle gå i konkurs de närmaste 3-4 månaderna ser jag som högst osannolikt.

När jag kollade saldot idag hade jag fått dubbla poäng men är också krediterad dubbel utgift. Någon med liknande problem?

johan_fbg skrev:När jag kollade saldot idag hade jag fått dubbla poäng men är också krediterad dubbel utgift. Någon med liknande problem?Klicka för att utvidga...
Är det inte bara på poängsidan då? Där ligger mina transaktioner dubbelt, men inte på sidan som heter "Nya transaktioner"

Back