Dubbla poäng 14-16 Sep, SAS Mastercard Premium

Nu har jag bara använt Billhop för en Amexbetalning men då ser jag att den registrerats samma dag som jag gjorde betalningen på Billhop.

Borde väl isåfall funka att betala på fredagen, eller?

micke skrev:Nu har jag bara använt Billhop för en Amexbetalning men då ser jag att den registrerats samma dag som jag gjorde betalningen på Billhop.Borde väl isåfall funka att betala på fredagen, eller?Klicka för att utvidga...
Ja så länge du väljer omedelbar betalning.

Ett ytterligare tips för tjäna lite ytterligare poäng i denna kampanj är att ”flytta utomlands” ett tag och på så sätt få möjligheten att betala tillbaka sin studieskuld till CSN med kreditkortet.

Samosaguas skrev:Ett ytterligare tips för tjäna lite ytterligare poäng i denna kampanj är att ”flytta utomlands” ett tag och på så sätt få möjligheten att betala tillbaka sin studieskuld till CSN med kreditkortet.Klicka för att utvidga...
Antar att det inte bara är att "flytta utomlands"? Eller går det bara skriva till CSN att man bor i utlandet? Görs det någon kontroll?

gneken skrev:Antar att det inte bara är att "flytta utomlands"? Eller går det bara skriva till CSN att man bor i utlandet? Görs det någon kontroll?Klicka för att utvidga...
Det räcker med att ändra sin adress på CSN:s hemsida. Ingen kontroll görs. Tänk på att ändra så att alla utskick görs via email och inte via fysisk post.

Samosaguas skrev:Det räcker med att ändra sin adress på CSN:s hemsida. Ingen kontroll görs. Tänk på att ändra så att alla utskick görs via email och inte via fysisk post.Klicka för att utvidga...
I princip kan man också gå in och ändra, betala med kort och sedan direkt ändra tillbaka.

Ringde in till dem och berättade att jag inte fått mailet. De sa att du registrerat mig på kampanjen, varpå min följdfråga var om jag får någon bekräftelse på det, vilket tydligen var en omöjlighet. Får hålla tummarna för att mina planerade inköp under perioden genererar dubbla poäng!

masaba skrev:Bara för att dubbelkolla: Det var alltså SAS du ringde och inte SEB?Angående GDPR så kan det kanske förklara varför inte heller jag fått det. Kan inte minnas (vad jag vet) att jag godkänt någonting kring det. Godkände du det via sas.se eller bockade de av att du godkänt det när du var i kontakt med dem?Klicka för att utvidga...
Jag mailade SAS och fick svar att jag var anmäld till kampanjen. Hoppas verkligen att det fungerar för kyl/frys är paj, men jag vill inte köpa nytt förrän nästa helg.

Vad gäller GDPR så kan jag inte hitta något mail som ska godkännas och de kunde inte skicka ut det igen. Har någon annan fått mail gällande GDPR?

Man ska inte vara för sent ute. Idag är sista dagen att anmäla sig till kampanjen, men när jag kontaktade SAS (jag fick inte heller något mail), så är svaret helt enkelt att "de som kan lägga in mig inte jobbar på helger". Och så var det med det helt enkelt.

masaba skrev:Jag kontaktade SEB idag och ska enligt dem ha blivit aktiverad för kampanjen. Tjejen jag pratade med sade att det var bra att jag ringde, då deadline för att aktivera kampanjen ju är i morgon. Så passa på att ringa i morgon alla ni som inte redan gjort det!Klicka för att utvidga...

Ringde igår och blev manuellt inkluderad i kampanjen. Tack för infon. Ytterst irriterande att jag inte får några mail längre från SAS. Jag ska kontakta dem nästa vecka.

M.K skrev:Ringde igår och blev manuellt inkluderad i kampanjen.Klicka för att utvidga...

Det är väldigt intressant. Jag ringde också SEB igår och fick beskedet att det var absolut ingenting de kunde göra, man måste kontakta SAS för att bli inkluderad i kampanjen. Jag kanske borde ha HUACA:t...

Jane Insane skrev:Det är väldigt intressant. Jag ringde också SEB igår och fick beskedet att det var absolut ingenting de kunde göra, man måste kontakta SAS för att bli inkluderad i kampanjen. Jag kanske borde ha HUACA:t...Klicka för att utvidga...
Jag ringde SAS först, men de sa att jag måste ringa SEB. När jag ringde SEB (vid 17 tiden igår) lät det som att jag ringde i sista stund för att dom skulle hinna få med mig i kampanjen

M.K skrev:Ringde igår och blev manuellt inkluderad i kampanjen. Tack för infon. Ytterst irriterande att jag inte får några mail längre från SAS. Jag ska kontakta dem nästa vecka.Klicka för att utvidga...

Du har inte bytt e-mail hos sas? Jag bytte för ett par år sedan och fick aldrig en del av utskicken, bytte tillbaka till den tidigare mailen och sen dess får jag alla utskick igen

Nej, har inte bytt e-mail. Två minuter tog det för SEB kundtjänsten att ordna detta denna gång!

Läste här tidigare att någon rekomenderade att man skulle lägga till Billhop räkningar 2 dagar innan kampanjen startar.

Den info jag har fått är att det är transaktionsdatum som räknas och betalar du en faktura på Billhop på fredag är det fredag som också blir transaktionsdatum ?

Billhop drar pengarna ca 2 dagar innan betalningsdatum av min erfarenhet

Buffon skrev:Läste här tidigare att någon rekomenderade att man skulle lägga till Billhop räkningar 2 dagar innan kampanjen startar.Den info jag har fått är att det är transaktionsdatum som räknas och betalar du en faktura på Billhop på fredag är det fredag som också blir transaktionsdatum ?Klicka för att utvidga...

Buffon skrev:Läste här tidigare att någon rekomenderade att man skulle lägga till Billhop räkningar 2 dagar innan kampanjen startar.Den info jag har fått är att det är transaktionsdatum som räknas och betalar du en faktura på Billhop på fredag är det fredag som också blir transaktionsdatum ?Klicka för att utvidga...

Du har uppfattat mitt inlägg fel. Det jag skrev var att Billhop debiterar dig 2 dagar innan betaldatumet och att man således ska planera in så att transaktionen blir på fredagen den 14/9.

Klantigt att ha missat detta, fick för mig det endast gällde utländska betalningar. Nåja får trösta mig med att jag förmodligen inte hade lyckats tajma in min betalning ändå.

Back