Senaste nytt

Dubbla Lifemiles på AV flyg 9/6 - 16/7

Mikeswe

Medlem
Har inte sett det här på forumet eller flyertalk innan, men kan tipsa om att Avianca just kör en kampanj med flyg som utgår ifrån Spanien eller i Colombia, vilka f.n. ger dubbla LM på flygresor (oavsett om det är Promo fares eller ej).

För att unyttja denna skall koden: VUELAYA fyllas in i kampanjfältet innan bokning.

Således en biljett i bokningsklass A MDE-MAD som ger 7482 LM, bör det bli 7482+7482 = 14964 LM. Är man dessutom LM Diamond så ger ju detta vanliga 100% mer .. med tanke på att det finns resor för runt 13,000 SEK ifrån Colombia - Spanien just för tillfället, så är det ju en riktigt bra deal. Vet inte hur det ser ut ifrån Europa.

Blev aningen bitter när jag insåg att jag glömt lägga in koden, och nu tycker AV att jag skall avboka + boka ny resa ;)

upload_2019-7-11_10-35-22.png

Jag skulle personligen vara lite försiktig med hur mycket jag har innevarande hos Avianca för närvarande..

Jag skulle nog ranka eurobonus två snäpp säkrare just nu, även om jag även där är försiktig.
Tragiskt nog är det nog kreditkortsprogrammen jag har störst tillit till just nu, även om jag inte själv använder mig av något.

Tror att vi har lite olika syn, men ok ;).. nu handlade ju tråden egentligen om att man har en kampanj, inte om det är säkert att sitta och hålla på poäng ett antal år i bolagets bonusprogram (det tror jag inte är en bra investering över huvudtaget) och diskussionen kanske egentligen borde passa mer i “flygbolag med ekonomiska problem” eller liknande ;)..

Tycker fortfarande ovan ger mkt Lifemiles och bra värde iallafall enligt nuvarande poängtabell.

Men ok, OT:

Säkerligen kommer United komma in och sätta sin prägel på Avianca nu när man har chansen (man har ju varit riktigt sugna att expandera i SA och har haft AV på kartan i många år), men att man just nu har utsett både ny VD och CFO med mer “internationella namn” och lång erfarenhet inom flygindustrin i andra stora bolag som Qatar och AM, att man lyckades avsätta Efromovich (som är en riktigt enveten Colombian/Bolivian som varit van att förhandla ensam i sydamerikanskt manér) kan jag tro bli riktigt bra för bolaget på lång sikt, det återspeglar väl även aktiekursen för AV Holdings senaste månaden.

Trots att det är “temporärt” och att Efromovich/Synergy Group fortfarande äger större delen av aktierna i AV Holding med skuld till United, så kommer han nog till slut bli tvingad att sälja dessa och steppa ner.

Nu har ju Avianca funnits sedan 1919 och är det näst äldsta flygbolaget i världen som idag finns i samma form och det bolag som opererat längst tid . Men då var då, kan vara riktigt bra med lite förändring, och det sker nu..

En personlig reflektering är att man de senaste åren satsat för mycket på nya linjer (ett tag var det ju announcements med nya linjer varje månad), man har växt och inte optimerat någonstans. Historiskt har ju Avianca inte heller haft ngn större konkurrens utan har kunnat leverera en relativt låg service till högt pris.. Där finns det mycket att göra och ändra på..

Blir kul att följa men tror definitivt inte AV faller så snart du verkar tro .. ;)..

Här finns förresten en liten artikel i ämnet som är ganska intressant:

United Airlines Could Acquire Struggling Avianca - Simple Flying

Toppen