vaniljvodka
New member
Ett problem det pratades om tidigt var att Norwegian endast hade reservdelar / tekniker på en flygplats vilket gjorde reparationer av planen väldigt omständiga och tidskrävande. Vet ej om detta fortfarande stämmer.
hg1980 skrev:Kanske avhandlats tidigare i den här tråden, ber om ursäkt isf. Men, är Dreamliner verkligen såhär dåligt? Det är ju ganska vanligt nu hos ”vanliga” flygbolag och där är det väl inte så frekventa problem? Är det Norwegian som är problemet?Klicka för att utvidga...
Vill man va konspiratorisk så låter 4 timmar och 15 minuters försening som en förhoppningstid, det kanske löser sig och då klarar vi att flyga in dryga kvarten för att undvika EU kompensation, låt oss börja med att anslå det.ryds skrev:kompis som ska flyga imorgon och försenat till Ft Lauderdale.We're sorry to inform you that your Norwegian flight DY7035 from Stockholm (ARN) to Fort Lauderdale (FLL) on 19.11.2017 at 13:00 is delayed due to late incoming aircraft. Your new estimated departure time is 17:15,Håller den nya tiden?Klicka för att utvidga...
ryds skrev:kompis som ska flyga imorgon och försenat till Ft Lauderdale.We're sorry to inform you that your Norwegian flight DY7035 from Stockholm (ARN) to Fort Lauderdale (FLL) on 19.11.2017 at 13:00 is delayed due to late incoming aircraft. Your new estimated departure time is 17:15,Håller den nya tiden?Klicka för att utvidga...
Eller åtminstone i samma klass.Canadien skrev:Tror SAS haft mer strul med sina longhaulkärror det senaste året än NorwegianKlicka för att utvidga...
Dessutom hade de dem väl på en flygplats som de inte själva flög till med 787... Det är väl åtgärdat nu.Vaniljvodka skrev:Ett problem det pratades om tidigt var att Norwegian endast hade reservdelar / tekniker på en flygplats vilket gjorde reparationer av planen väldigt omständiga och tidskrävande. Vet ej om detta fortfarande stämmer.Klicka för att utvidga...
pswe skrev:Vill man va konspiratorisk så låter 4 timmar och 15 minuters försening som en förhoppningstid, det kanske löser sig och då klarar vi att flyga in dryga kvarten för att undvika EU kompensation, låt oss börja med att anslå det.Klicka för att utvidga...
Det får man verkligen hoppas. Den typen av mer pressade scheman är ju numera mer eller mindre standard i branchen -- de som inte har det idag, går mot det. Och det är ju rätt många bolag som har flottor i den storleken ungefär. Så om den delen ordentligt går ut över säkereten så kommer det nog tyvärr synas tydligt i statistiken -- men det tar säkert ganska många år innan det börjar dyka upp.Jönsson skrev:Man kan ju hoppas att ett pressat schema med en liten flotta inte i slutändan innebär sämre säkerhet.Klicka för att utvidga...
Japp man kan konstatera att SAS opererar 16 Long haul maskiner och Norwegian 20.Jönsson skrev:Man kan ju hoppas att ett pressat schema med en liten flotta inte i slutändan innebär sämre säkerhet.Klicka för att utvidga...
Frågan är om det är totala flottan som påverkar, eller flotta-per-bas. SAS har ju sina i första hand har dem på CPH och ARN, och får därmed hyfsad möjlighet att "flytta runt". Norwegian har dem ju på LGW, BCN, OSL, CPH, ARN, CDG, FCO, och därmed en betydligt mer komplex "rundflyttning".apknug skrev:Japp man kan konstatera att SAS opererar 16 Long haul maskiner och Norwegian 20.Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Frågan är om det är totala flottan som påverkar, eller flotta-per-bas. SAS har ju sina i första hand har dem på CPH och ARN, och får därmed hyfsad möjlighet att "flytta runt". Norwegian har dem ju på LGW, BCN, OSL, CPH, ARN, CDG, FCO, och därmed en betydligt mer komplex "rundflyttning".Klicka för att utvidga...
Problemet med det är väl att de relativt sällan har flera avgångar samma dag? Ofta är det olika dagar till olika städer väl?AABack2ARN skrev:Däremot börjar de ju få möjlighet att flytta om passagerare till andra rutter med anslutning i Europa. På så sätt kan de få hem lite folk. vet dock inte i vilken omfattning de faktiskt nyttjar denna möjlighet.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Nja det vet jag inte.Från LAX igår hade DY 5 flighter till Europa, alla var schemalagda att lyfta mellan 18:35 och 20:00. Dagen innan var det 3 och i måndags 4.FLL verkar ha mellan 2 och 3 dagliga flighter till Europa.JFK mellan 4 och 5.Så de stora flygplatserna har många DY-flighter att välja på. Andra lär givetvis enbart ha en daglig flight eller kanske färre än så.Klicka för att utvidga...
Några som hämtade hyrbil med mig hade kommit med samma flight. Ropades vid bagage banden att mer var på väg.011430121 skrev:Har tre bekanta som kom från LAX med DY idag ord. ankomst 13,25 landade 19,22 efter en timme så väntar de fortfarande på bagaget.Klicka för att utvidga...
BKK från ARN blev 7 timmar sen.palmen skrev:Dagens flight från Oslo till Bangkok är 6h sen, ny avgångstid 22 ikväll. Beror det på vädret i New York tro?Klicka för att utvidga...