Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Agö

Medlem
Här är pressmeddelandet från KO.

KO tar Norwegian till domstol - Konsumentverket

Konsumentverket påpekade informationsskyldigheten redan 2013 vilket ledde till att Norwegian åtog sig att informera om passagerares rättigheter, men problemen finns kvar.

– Få passagerare känner till vilka rättigheter man har och därför är korrekt, tydlig och lättillgänglig information av mycket stor vikt. Jag tycker att det är allvarligt att företaget inte lyckats komma tillrätta med problemet trots tidigare påpekanden, säger konsumentombudsmannen Gunnar Larsson.

Och här återfinns stämningsansökan.

http://www.konsumentverket.se/Globa...15/Stämningsansökan Norwegian Air Shuttle.pdf
 

AABack2ARN

Medlem
Norwegian verkar ha haft betydligt bättre kontroll på sina Dreamliners i år och deras förseningar är nog mindre än SAS hade i början av sommaren. Men idag fick de kära passagerarna uppleva riktig "Longhaul Norwegian style" ;)

Avgång 14:00. Ändras 14:04 till New Info 17:30. Ändras 17:30 till 01:00 (teknik + crew rest). Ändras 19:49 till 05:00. Dock är Norwegian tydliga med att skicka ut SMS om vad som gäller och att passagerarna får hämta matvouchers och vid 19:49 att de får hotellrum eller ersättning för eget fixat hotellrum. Dock lite surt med tanke på att man nog måste vara tillbaka på flygplatsen 03:00 :(

Flyginformation - norwegian.com/se

Utan att ha haft jättkoll på Norwegians langhaul är min känsla att det har varit förseningar men inga katastrofförseningar. Det verkar också vara lite mer luft i schemat och jag antar att en del av barnsjukdomarna med Dreamlinern nu är botade.
 

AABack2ARN

Medlem
Det verkar som om Norwegian nu fått lite problem med följdförseningar på Stockholmsplanen. Kanske inte så konstigt med tanke på att ett plan stod på backen under ganska lång tid. Idag är såväl flyget ARN-OAK som ARN-JFK cirka 4 timmar sent.
 

AABack2ARN

Medlem
Sut för alla inblandade. Detta är informationen som DY skickade ut via SMS:

25. jul 12:31 Due to operational reasons we have created a New flight on today's date. DY7001. OSL-JFK 25.07.2015. Dep:18:30. Check-in will Close at 17:30. Yesterdays flight will appear as cancelled in Our systems. Best regards Norwegian.
25. jul 09:33 We regret to inform that your flight has been cancelled DY7001 24. Jul
Oslo/Gard. - New York.
Dep: 18:15. For free rebooking or full refund of your ticket,please call Norwegian at 81521815 (+4721490015 from outside Norway)
25. jul 05:54 We regret to inform that your flight is delayed DY7001 24. Jul
Oslo/Gard. - New York.
Dep: 18:15
New estimated dep: 25. Jul 18:30
Unless advised otherwise, please arrive at the airport according to original departure time.Gate: 58A
Your rights: InfoURLPassengerRights - Norwegian
24. jul 22:07 Norwegian regrets to inform that DY7001 OSL-JFK departure at 24.Jul 18:15 is delayed due to mandatory crew rest, due technical problems. We do not have an estimated departure time at the moment. Info will follow as soon as possible. Please contact arrival service at the airport for accommodation. Tickets can be rebooked or refunded free of charge on our homepage, or you can contact us on 815 21 815. We apologize for the inconvenience.
24. jul 21:58 Due to the delay on your flight DY7001 OSL-JFK we have transferred 230NOK to your boardingcard for refreshments. This must be used today 24.07.15, at Oslo Airport, prior to departure. Regards, Norwegian.
24. jul 18:44 New gate DY7001 24. Jul
Oslo/Gard. - New York.
Dep: 18:15
New estimated dep: 22:00
Unless advised otherwise, please arrive at the airport according to original departure time.New gate: 58A
24. jul 18:38 We regret to inform that your flight is delayed DY7001 24. Jul
Oslo/Gard. - New York.
Dep: 18:15
New estimated dep: 22:00
Unless advised otherwise, please arrive at the airport according to original departure time.Gate: 53
Your rights: InfoURLPassengerRights - Norwegian
24. jul 18:34 Due to the delay on your flight DY7001 OSL-JFK we have transferred 90NOK to your boardingcard for refreshments. This must be used today 24.07,15, at Oslo Airport, prior to departure. Regards, Norwegian.
24. jul 16:22 We regret to inform that your flight is delayed DY7001 24. Jul
Oslo/Gard. - New York.
Dep: 18:15
New estimated dep: 20:00
Unless advised otherwise, please arrive at the airport according to original departure time.Gate: 53
24. jul 15:30 We regret to inform that your flight is delayed DY7001 24. Jul
Oslo/Gard. - New York.
Dep: 18:15
New estimated dep: 19:15
Unless advised otherwise, please arrive at the airport according to original departure time.Gate: 53
24. jul 15:19 New gate DY7001 24. Jul
Oslo/Gard. - New York.
Dep: 18:15
New gate: 53
24. jul 14:16 Welcome on board DY7001 24. Jul
Oslo/Gard. - New York.
Dep: 18:15
Gate: Please check the information screens

Bättre eller sämre än SAS hantering av motsvarande situation?
 
Toppen