Diverse frågor kring Lufthansa First

Lifemiles verkar synka inventoryt på LH awards ganska ofta, de biljetter jag bokade imorse försvann efter ca 10 minuter.

Även dom jag bokade av med LH First kom tillbaka inom 10 minuter

Det där var ju på tiden.

Senator skrev:Additionally, access to the Internetis complimentary on Lufthansa operated flights in First Class with FlyNet®. You will receive a voucher for this on board with your personal access details and will be connected in just a few steps.Klicka för att utvidga...

MrDollar skrev:Lifemiles verkar synka inventoryt på LH awards ganska ofta, de biljetter jag bokade imorse försvann efter ca 10 minuter.Även dom jag bokade av med LH First kom tillbaka inom 10 minuterKlicka för att utvidga...
Annars är det bara expertflyer som man kan se LH F med ?

Falcon71 skrev:Annars är det bara expertflyer som man kan se LH F med ?Klicka för att utvidga...
Expertflyer verkar inte visa allt. Jag såg 0 i Expertflyer på FRA-HND men via Lifemiles fanns det en plats om man anslöt från ARN, denna gick också bra att boka med Eurobonus. Har inte kollat med andra Star Alliance sökmotorer, kanske syns de med ANAs sök.

Jag tycker dock Lifemiles award sök är riktigt bra! Bara regga Kalle Anka konto och söka på. Snabb och stabil sökfunktion.

Falcon71 skrev:Annars är det bara expertflyer som man kan se LH F med ?Klicka för att utvidga...

Letteste er bare å ringe Tallinn. Prøvde meg på ef før jeg booket turen min igår, fikk nesten ikke opp noe.

På telefon fant Tallinn relativt mye ledighet på FRA- PVG/PEK/HND i november/desember. Endte selv opp med FRA-HND i november.

Jag kollade snabbt den populära BC rutten FRA-MEX i augusti och ExpertFlyer visar bra med tillgänglighet. Jag kollade också rutten FRA-BOS i augusti som visade tillgänglighet. Enbart FRA-BOS gick att boka via Miles & More, så något stämmer inte 100%.

MrDollar skrev:Jag tycker dock Lifemiles award sök är riktigt bra! Bara regga Kalle Anka konto och söka på. Snabb och stabil sökfunktion.Klicka för att utvidga...

Instämmer. Snabbt och enkelt att bläddra mellan intilliggande datum, och att justera detaljer i sökningen. Mycket smidigare än United.

lite ny på lifemiles världen,

DrGold skrev:Instämmer. Snabbt och enkelt att bläddra mellan intilliggande datum, och att justera detaljer i sökningen. Mycket smidigare än United.Klicka för att utvidga...
lite ny i lifemiles världen - finns det nån lathund för hur man söker bäst?

Du loggar in och trycker på Use och sedan Airlines, sen är det bara söka på!

Svarar här istället så det inte blir för mycket OT i andra tråden

Jag såg awards i LH F via Lifemiles som varken fanns på United eller i Expertflyer.

Skapa ett konto hos Lifemiles går fort och är enkelt. Dem synkar inventoryt väldigt fort. De platser jag såg där var bokningsbara via Eurobonus också!

Lycka till

MattiasK skrev:Jag är också ute efter att boka Lufthansa First F för utresa i December.Vart söker man bäst?Är det lifemiles? United? Eller skapar jag en seat alert på expertflyer?Stort tack för hjälp i rätt riktning!Klicka för att utvidga...

MrDollar skrev:Svarar här istället så det inte blir för mycket OT i andra trådenJag såg awards i LH F via Lifemiles som varken fanns på United eller i Expertflyer.Skapa ett konto hos Lifemiles går fort och är enkelt. Dem synkar inventoryt väldigt fort. De platser jag såg där var bokningsbara via Eurobonus också!Lycka tillKlicka för att utvidga...

Grymt, tack för snabbt svar!

Skall regga konto och söka upp en go rutt!

Bara för att dubbelkolla, ifall man flyger från frankfurt till münchen och sen med First från münchen, visst har man tillgång till FCT då?

Om det är samma dag som din First från MUC, ja!

DOEL skrev:Bara för att dubbelkolla, ifall man flyger från frankfurt till münchen och sen med First från münchen, visst har man tillgång till FCT då?Klicka för att utvidga...

Har spenderat långhelgen på att kolla olika routes för att ta mig till Tokyo i september. Hade bestämt mig för CPH-FRA-ICN-HND med Asiana/ANA på vägen dut och HND-BKK-FRA-CPH med Thai hem.

Ringde Tallinn där väntetiden var 30 sek inban Christina satte igång. Hon bokade ner enligt mina instruktioner men undrade om jag ville flyga hem NRT-FRA-CPH med LH F?!?!? Jag frågade hur det var möjligt för henne att boka LH F så lång tid i förväg. Tydligen släppte LH på 14-dagars regeln i måndags!!! Så nu är jag bokat och seatad CPH-FRA-NRT-FRA-CPH i LH F i september!!!

Back