W
wifferdille
Guest
Har någon ett aktuellt svenskt nummer till Lufthansas First Class Hotline? Det nummer som anges på följande hemsida verkar inte fungera. https://www.lufthansa.com/xx/en/lufthansa-first-class-hotlines
Varför inte ringa den tyska? Brukar fungera fint.wifferdille skrev:Har någon ett aktuellt svenskt nummer till Lufthansas First Class Hotline? Det nummer som anges på följande hemsida verkar inte fungera.https://www.lufthansa.com/xx/en/lufthansa-first-class-hotlinesKlicka för att utvidga...
Pga att det står följande: "Please note that this number is either not contactable from overseas or only contactable at a significantly increased cost."bnr skrev:Varför inte ringa den tyska? Brukar fungera fint.Klicka för att utvidga...
Ring detta nummer: +49 69 86 799 444wifferdille skrev:Pga att det står följande: "Please note that this number is either not contactable from overseas or only contactable at a significantly increased cost."Klicka för att utvidga...
Ha koll här https://seats.aero/firstclassHerr Sjödin skrev:Är lite sugen på att dra en sväng till Buenos Aires under våren. Dels för att jag alltid velat besöka Argentina, dels för att jag tror det är en god idé att börja göra av med EB-poäng innan övergången till Sky Team. Min erfarenhet sen tidigare är att tillgängligheten i F är rätt bra till just Central- och Sydamerika. Är det någon som är mer uppdaterad och vet hur det brukar se ut FRA - EZE? Om jag hänger på låset att att uppgradera 4 dagar innan så borde det väl finnas plats.Klicka för att utvidga...
FRA-EZE är mycket svårt. Kommer inte upp som alternativ ens i närheten så regelbundet som ORD, BOS och EWR. Du måste vara extremt flexibel. Ännu värre är det om du kollar åt andra hållet. Vet inte vart du fått informationen att det är gott om platser till Central- och Sydamerika ifrån.Herr Sjödin skrev:Är lite sugen på att dra en sväng till Buenos Aires under våren. Dels för att jag alltid velat besöka Argentina, dels för att jag tror det är en god idé att börja göra av med EB-poäng innan övergången till Sky Team. Min erfarenhet sen tidigare är att tillgängligheten i F är rätt bra till just Central- och Sydamerika. Är det någon som är mer uppdaterad och vet hur det brukar se ut FRA - EZE? Om jag hänger på låset att att uppgradera 4 dagar innan så borde det väl finnas plats.Klicka för att utvidga...
Tack för länk och bra info. Flög F senast 2019 och vill minnas att det då fanns gott om platser till bl.a. BOT och MEX. MEX verkar ju fortfarande gå, även om det inte tillhör centralamerika. Inte jättesugen på USA då jag nyss var där. Får hålla utkik och kanske tänka om.Taggen skrev:FRA-EZE är mycket svårt. Kommer inte upp som alternativ ens i närheten så regelbundet som ORD, BOS och EWR. Du måste vara extremt flexibel. Ännu värre är det om du kollar åt andra hållet. Vet inte vart du fått informationen att det är gott om platser till Central- och Sydamerika ifrån.Klicka för att utvidga...
MEX är nog större chans men det räknas som Nordamerika. BOG är också mycket sällan numera så jag rekommenderar att tänka om när det är F som lockar om du som sagt inte är ultraflexibel.Herr Sjödin skrev:Tack för länk och bra info. Flög F senast 2019 och vill minnas att det då fanns gott om platser till bl.a. BOT och MEX. MEX verkar ju fortfarande gå, även om det inte tillhör centralamerika. Inte jättesugen på USA då jag nyss var där. Får hålla utkik och kanske tänka om.Klicka för att utvidga...
dyker upp Eurobonus här eller om det finns för AC/UA tillgänglighet kan man chansa med SAS kundtjänst?MartinH skrev:Ha koll härhttps://seats.aero/firstclassDet ska till otroligt mycket tur för att ditt upplägg ska funka.Klicka för att utvidga...
Under våren är oklart. Men förra sommaren (Juli) fanns det rätt gott om dom. Tillräckligt för att jag skulle kunna boka både Tur och Retur samtidigt i First för en 5 nätters vistelse.Herr Sjödin skrev:Är lite sugen på att dra en sväng till Buenos Aires under våren. Dels för att jag alltid velat besöka Argentina, dels för att jag tror det är en god idé att börja göra av med EB-poäng innan övergången till Sky Team. Min erfarenhet sen tidigare är att tillgängligheten i F är rätt bra till just Central- och Sydamerika. Är det någon som är mer uppdaterad och vet hur det brukar se ut FRA - EZE? Om jag hänger på låset att att uppgradera 4 dagar innan så borde det väl finnas plats.Klicka för att utvidga...
EB dyker inte upp.Tamas skrev:dyker upp Eurobonus här eller om det finns för AC/UA tillgänglighet kan man chansa med SAS kundtjänst?Klicka för att utvidga...
Ingen EB för det finns ingen EB-sökmotor för F. Jag tror AC-tillgänglighet är den som folk brukar anse motsvarar EB-tillgänglighetTamas skrev:dyker upp Eurobonus här eller om det finns för AC/UA tillgänglighet kan man chansa med SAS kundtjänst?Klicka för att utvidga...
Ofta när det syns för både AC/UA så finns det tillgängligt för EB. Men man måste ändå ringa och be kundservice ta en tittTamas skrev:dyker upp Eurobonus här eller om det finns för AC/UA tillgänglighet kan man chansa med SAS kundtjänst?Klicka för att utvidga...
Hur långt är ett snöre?Axxo skrev:Vet ni hur stor chansen att det släpps två 2 first på ett flyg dagen innan om det släpps 1 än så länge? (Det finns 2 revenue biljetter)Jag höll precis på en med en first boking för två och när vi skulle gå vidare så "försvann" mina 2 biljetter... Innan samtalet så hade Lufthansa 3 st revenue, efter samtalet hade dom bara 2. Antar att någon gick in och bokade en?Klicka för att utvidga...
Tyvärr är det så att business inte är relaterade till Lufthansas First. Dock finns det ofta ett stort antal platser i business på de flygplan där Lufthansa erbjuder förstaklass (B747-8), vilket kan innebära att det finns 9+ platser tillgängliga i business när biljetter till first släpps. Det är ingen förutsättning att det syns platser i business innan det öppnas upp i First.graphite skrev:Har någon en hypotes om hur bokningsbilden för business nu för tiden bör se ut i Expert Flyer innan man kan göra sig förhoppningar om att F släpps till EB? Är det i praktiken en förutsättning att det syns bonusplatser i Biz för EB innan det öppnas i F?Klicka för att utvidga...
OK, då har det ändrats. I tråden jag länkar till här föreföll det vara en förutsättning att många bonusplatser i biz var synliga när SK gjorde "crackdown" på tillgängligheten till LH F för 4 år sedan.Flyer722 skrev:Det är ingen förutsättning att det syns platser i business innan det öppnas upp i First.Klicka för att utvidga...
Expertflyer blev ett offer när Aeroplan och United slog ner på ”piggy backing” av deras awardtillgänglighet så du hittar inga LH awardplatser i Expertflyger. Awardfares eller awardhacks är det som gäller som regel för EB-platser.graphite skrev:Har någon en hypotes om hur bokningsbilden för business nu för tiden bör se ut i Expert Flyer innan man kan göra sig förhoppningar om att F släpps till EB? Är det i praktiken en förutsättning att det syns bonusplatser i Biz för EB innan det öppnas i F?Klicka för att utvidga...