Senaste nytt

Digital bag receipt

Vet inte om detta är gammal skåpmat, men jag fick precis ett mejl med ärendemeningnen "Digital bag receipt for tag 0123****89 CPH - ARN" och sedan var huvud texten i mejlet "We’re testing a new feature we think you’ll love — an e-receipt to help you keep track of your bags." + en streckkod. Gissar att det ska ersätta klisterlappen? Dock flyger jag från Hong Kong via Köpenhamn och detta digitala kvitto gäller alltså endast slutstreckan?!

Jag tycker det är en god idé - framför allt för att jag hatar när incheckningspersonalen sätter klisteretiketten på mitten så man inte kan vika boardingkortet... Och så slipper man noja över att tappa bort den när man ska anmäla väskan försvunnen (hände senast i måndags...).
 

mha321

Medlem
Om inte annat som komplement till lappen som lätt försvinner...

Att du får det vara på sista sträckan har ju säkert att göra med att det är test i begränsad skala.
 

Hachans

Medlem
Turi skickar ju alltid bagagekvittona så det är väl ett naturligt steg vidare.

Tycker de kan komma in i samma game som Lufthansa där man kan spåra bagaget längs vägen i appen. Typ ”nu har det sorterats” ”nu är det lastat på flygplanet” ”nu är det överkört av en pushtraktor”.
 

Tonton

Medlem
Som @Hachans skriver så kommer ju alltid bagagekvittot via Turi. Känns lite mer modernt att de kör det via messenger/app snarare än att maila kvittot. Med andra ord, baserat på vad ni skriver här, så känns det som ett steg bakåt i utvecklingen...
 

mha321

Medlem
Som @Hachans skriver så kommer ju alltid bagagekvittot via Turi. Känns lite mer modernt att de kör det via messenger/app snarare än att maila kvittot. Med andra ord, baserat på vad ni skriver här, så känns det som ett steg bakåt i utvecklingen...
Möjligen mindre modernt men väldigt mycket mer tillförlitligt...
 

Agö

Medlem
Jag tycker det är en god idé - framför allt för att jag hatar när incheckningspersonalen sätter klisteretiketten på mitten så man inte kan vika boardingkortet... Och så slipper man noja över att tappa bort den när man ska anmäla väskan försvunnen (hände senast i måndags...).
Enig, blev förvånad när den dök upp på mailen igår! Även om det inte hindrade klisteretikett på mitt boardingkort. Bra och modern idé.
 

Kris

Medlem
Fick även jag mail med bagage kvitto igår. Jag gillar också idén. Väl implementerad och testad kan den säkert överföras till annat format än email. Tummen upp!
 
Toppen