Senaste nytt

Deutsche Bahn till Star Alliance

airac

Medlem
Star Alliance medlemskap betyder inte nödvändigtvis att man kan boka genomgående biljetter. Lot över Atlanten går inte att kombinera med United hur som helst till exempel.

En resebyrå kan få detta i samma bokning men det blir två biljetter om SAS ska ställa ut flygbiljetten. Vissa SAS priser tillåter end-to-end biljettering där man klistrar på valfri interline flyg, därmed kan du troligen få en biljett och garantin det ger. Kruxet blir priset, SAS tillåter det främst på nästan fullpris biljetter (C klass / M klass t.ex), så då blir SAS flyg på Lufthansa biljett nog ändå billigare.
 

EgOscar

Medlem
Ett intressant prishack via Rail&Fly som man kan hitta genom google är: boka resa till München istället för Frankfurt när man ska till Frankfurt, Mannheim eller tom Stuttgart. Spara ca 300kr och få en tågresa/airport transfer gratis.

Skärmbild 2023-12-30 155517.png

Skärmbild 2023-12-30 155635.png
 
Jag har aldrig testat det tåget så har dålig koll på hur de granskar biljetten. Är det möjligt att boka tåg-flyg och hoppa över tåget? Eller är det precis som med flyg-flyg att hela resan avbokas om man missar första benet?
 

Hachans

Medlem
Jag har aldrig testat det tåget så har dålig koll på hur de granskar biljetten. Är det möjligt att boka tåg-flyg och hoppa över tåget? Eller är det precis som med flyg-flyg att hela resan avbokas om man missar första benet?

Nu har jag inte testat detta på LH. Men på AF/KLM går det inte. Du blir markerad som no show. Dessutom måste du checka in på tågets startplats när du ska tillbaka.

Skulle bli förvånad om inte LH har liknande rutiner men låter det vara osagt.
 
Toppen