Senaste nytt

toer00

Medlem
Under vår vistelse i Singapore nu i november så upptäckte vi att det verkar finnas en del av östra Malaysia som kallas Desaru Coast och ligger bara 2 timmar med bil fr. Changi.
Råkade även läsa ett reklam utskick fr. Travel Beyond där de informerade om erbjudande på One & Only Desaru Coast, eftersom jag vet att One & Only är en ganska exklusiv hotellkedja så blev jag lite nyfiken. Det visade sig att även Anantara har ett hotell som ser väldigt trevligt ut.

Så tanken är att utnyttja LH/SQ ”dealen” till SIN och beställa transfer till Desaru, stanna där 1 v och därefter avsluta med 4 dagar på MO i Singapore och sedan hem…
Men hittar inte mycket info om Desaru på svenska sajter.. Men säkert folk här på BC som vet mera?

Skriv och berätta…
 

FilipJ

Medlem
Min familj har varit på Batu Batu, östsidan. De är helt sålda på detta. Även min systers vän som gjorde några månader insydoatasien men att man inte åker till västmalaysia om man varit på öst.
 

FilipJ

Medlem
Värt att nämna (som beskrivet av min syster) - gränsövergången mellan Singapore och Malaysia skall landvägen göras till fots. Tar alltså en stund och kan vara knixigt med mycket bagage och ev småbarn.
Kan bli motbevisad här, men ville bara nämna det jag hört.
 

toer00

Medlem
Hotellen i Desaru erbjuder transfer from Changi, så jag antar väl att bagaget får ligga kvar i ilen då..,??
Småbarn har vi inga, bara 2 st vuxna…
 

Johlai

Medlem
Åkte buss från Singapore till Mersing. Vid gränsen fick alla ta sitt egna bagage och gå genom tullen och passkontrollen. Sedan in i bussen på Malaysiska sida för vidare färd. Var mycket folk men gick smidigt. Beror nog helt på vilken tid på dygnet man är där.

Kan som FilipJ starkt rekommendera denna del av Malaysia. Öarna utanför Mersing har också mycket bra dykning och snorkling. Dom första säsongerna av Robinson spelades in här. Och som du själv nämner nära till Singapore. Vi åkte lokalbuss och det var inga problem att ta sig ditt.
 

Emil123

Medlem
Under vår vistelse i Singapore nu i november så upptäckte vi att det verkar finnas en del av östra Malaysia som kallas Desaru Coast och ligger bara 2 timmar med bil fr. Changi.
Råkade även läsa ett reklam utskick fr. Travel Beyond där de informerade om erbjudande på One & Only Desaru Coast, eftersom jag vet att One & Only är en ganska exklusiv hotellkedja så blev jag lite nyfiken. Det visade sig att även Anantara har ett hotell som ser väldigt trevligt ut.

Så tanken är att utnyttja LH/SQ ”dealen” till SIN och beställa transfer till Desaru, stanna där 1 v och därefter avsluta med 4 dagar på MO i Singapore och sedan hem…
Men hittar inte mycket info om Desaru på svenska sajter.. Men säkert folk här på BC som vet mera?

Skriv och berätta…
Ska du bo på Anatara så missa inte boka via shoppen :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen