F
fcx
Guest
Mattias Holmén skrev:Tydligen inte för alla. Jag har hört två personer (under 2018) beskriva scenariot ”ett kort per 12 månader”.Klicka för att utvidga...
Det låter exakt som SAS...
Mattias Holmén skrev:Tydligen inte för alla. Jag har hört två personer (under 2018) beskriva scenariot ”ett kort per 12 månader”.Klicka för att utvidga...
Jag gav bort ett i Maj 2017, sedan ett i Mars 2018 (bryt 1 Jan) så det stämmer inte, iallafall inte för mig. Det kan säkert vara något annorlunda om man precis kvalat in till DiamondMattias Holmén skrev:Tydligen inte för alla. Jag har hört två personer (under 2018) beskriva scenariot ”ett kort per 12 månader”.Klicka för att utvidga...
Lyckodag! Inga nya regler.Lindansaren skrev:Åkte minus idag hem till Umeå. Beställde en rulle, äppelmust och smoothie. Langade upp kortet och tänkte betala för rullen. Flygvärdinnan stoppade mig genast och sa att "du är ju daimond. Det här bjuder vi på".Ändrade regler eller fick jag min första recognition?Klicka för att utvidga...
Inga nya regler som sagt, bara en trevlig flygvärdinna.Lindansaren skrev:Åkte minus idag hem till Umeå. Beställde en rulle, äppelmust och smoothie. Langade upp kortet och tänkte betala för rullen. Flygvärdinnan stoppade mig genast och sa att "du är ju daimond. Det här bjuder vi på".Ändrade regler eller fick jag min första recognition?Klicka för att utvidga...
Lagerman skrev:@LindansarenExakt samma sak hände mig igår i minus på OSL-ARN....Kan det månne vara så att något ändå gått ut till CC om att vara lite "bjussiga" med oss Diamanter?Klicka för att utvidga...
Jag kvalificerade mig till EBD under 2017. Min brytpunkt är 1/3 och jag kan fortfarande inte ge bort ett kort trots att jag återkvalat med råge, så SAS har (inte helt oväntat) lite att jobba på här. *suck*Mattias Holmén skrev:Tydligen inte för alla. Jag har hört två personer (under 2018) beskriva scenariot ”ett kort per 12 månader”.Klicka för att utvidga...
Kaykay skrev:Snart nära målet, tack för alla tips från BC och många jobbresor!Visa bifogad bild 80350Klicka för att utvidga...
Man får baspoäng från övriga Star Alliance och kreditkort utan att det blir några SAS-legs.Tim Karlsson skrev:85k baspoäng, och 19 flygningar? Vilka flygningar ger såpass mycket poäng? =) (från nyfiken resenär)Klicka för att utvidga...
Canadien skrev:Man får baspoäng från övriga Star Alliance och kreditkort utan att det blir några SAS-legs.Klicka för att utvidga...
AmEx Elite ger 20k baspoäng per år.Tim Karlsson skrev:Okej, låter spännande. Vad för kreditkort snackar vi om då?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:AmEx Elite ger 20k baspoäng per år.Klicka för att utvidga...
Tim Karlsson skrev:Den visste jag om, tyckte ändå att poängen blev mycket för 19 flygningar. Men är det så att andra flighter med annat bolag är inräknat där så förstår jag =)Klicka för att utvidga...
Lindansaren skrev:Man kan ju alltid hoppas. Får testa på måndag igen.Klicka för att utvidga...
Tim Karlsson skrev:85k baspoäng, och 19 flygningar? Vilka flygningar ger såpass mycket poäng? =) (från nyfiken resenär)Klicka för att utvidga...
Jag hade kikat lite på MilesMore, vet inte vilka bolag du flyger men om du kan köra en del premiumkabin på Lufthansa så kanske du kan nå Senator. MilesMore har en del fördelar, t ex boka LH F längre tid i förväg, LX F Awards som senator och meilenschnäppchen (googla)Tommie skrev:Fundering; Är snart dubbel diamond denna kvalificeringsperioden, vilken känns något onödigt med tanke på att baspoängen inte rullar över i nästa period. Borde jag tänka om och lägga resterande månader i något annat flygbolag inom star alliance för att jobba upp en status där? Och vilket isf?Klicka för att utvidga...