mha321 skrev:Om man räknar inrikes/Skandinavien så är det inte mycket skillnad på sas och Norwegian förutom lounge. (I viss mån i irrops, men Norwegian hanterar den bättre inom Skandinavien än längre bort) och sas behöver nog de differentierare de kan på de rutterna - de flesta "vet" ju att Norwegian är billigare där, oberoende av pris.Well, lounge och polarrulle!Klicka för att utvidga...
Vi är väldigt OT nu men ....
Vill SAS vara ett bolag med en egen affärsidé eller vill SAS vara Norwegian?! Skall jag vara ärligt så förstår jag snart inte skillnaden mellan dem när det kommer till inrikes och i Europa. SAS är i alla fall inte affärsresenären självklara i Europa nu är lounge, Fasttrack etc är borta. Varför skall "folk" betala mera för att få samma och dessutom inget wifi och sämre plan?!
Rent krasst:
SAS satsar INTE på affärspax det kan vi ju enkelt konstatera.
SAS kommer alltid förlora affärspax som prioriterar lounge, FT etc till andra bolag inom *A så som LH, LX etc.
SAS kommer alltid förlora priskriget mot Norwegian och Ryanair om det priskänsliga pax.
Hur skall SAS urskilja sig?!
Vad blir kvar?! Jo samma soppa som alltid. Ett bolag som ändrar riktning i stort sätt varje år vilket gör att det förlorar kunder i alla områden ...
Det känns som deras senaste affärsidé är att sälja kreditkort och det verkar ha glömt att det skall vara flygbolag.
Se på Lufthansa, där är det ett bolag som håller ALLTID sina ställningar och dessutom tjänar pengar.
Varför? Jo men vet vad man får...