Senaste nytt

Delta lounge med SAS flyg Newark (EWR)

FF#1

Medlem
Kort fråga, om man flyger sas i C kan man ta sig från terminal B till A och tillbaka för att besöka delta lounge utan att lämna "Airside"?

är nog nästan 10 år sen jag var där, kommer inte i håg men har för mig att det fanns ett "air tran" och fanns det bussar mellan vissa delar airside.

Shuttlen går bara åt ena hållet (till B, men inte från). Och den ska kräva ett star alliance boarding kort (även om det inte kontrolleras noga eller de har glömt att sas inte är star, så måste man ta tid nog att hinna ut och in på andra sidan om man inte kommer med).

Air Train går landside och bussarna går inte att åka i alla riktningar. Ofta går det att komma genom security i "fel" terminal, men det vette tusan om det är värt det här. SAS-loungen har fått sig ett litet lyft senaste året, och sedan man minskade ner på antalet passagerare som har access så är det inte så trångt som det var förr i tiden heller. Dessutom stor risk att inte bli insläppt i Delta-loungen om man kommer mer än 3 timmar före avgång.

Visst, Delta-loungen är bättre än SAS-loungen, men jag hade bara brytt mig om att besöka den om jag landade på A och skulle vidare med SAS från B.

Toppen