F
Fredrik
Guest
Vilket betyder att han ska klaga. Oavsett så har några fått betala när de inte ska behöva betala så frågan är om det är okunniga anställda hos United eller något annat som spökar.
Fredrik skrev:Vilket betyder att han ska klaga. Oavsett så har några fått betala när de inte ska behöva betala så frågan är om det är okunniga anställda hos United eller något annat som spökar.Klicka för att utvidga...
Jakob K skrev:Jag blev nekad lounge i United Club en gång i våras i Chicago med EBG-kortet. Okunnig loungedrake som trodde det bara var ett master card. (Jag hade LH*S i bokningen pga pågående mileage run) Drog då upp A3 Gold och hon sken upp som en sol: "That's the card I need...."Klicka för att utvidga...
fredrik996 skrev:Jag skrev nog lite otydligt där. Hemresan är genomgående med Sas biljett och Sk flight nummer.Men förhoppningen är ju att dom köper att det är Sas flightnummer.Tack för snabbt svar@SenatorKlicka för att utvidga...
Senator skrev:Inga problem.. Skriv ut den här sidan och ta med dig är mitt tips:EuroBonus Silver level - SASHävda att a) din resa är köpt av SAS så hur skall du veta vilka regler United har och b) SAS är s.k. Most Significant Carrier (MSC) på din resa så deras regler gäller i fall det blir diskussion. Jag tror inte det blir det om du håller dig under 50lbs eller 23kgKlicka för att utvidga...
Thornado skrev:I det här fallet så skulle jag nog (även om jag hade rätt i sak) överväga om jag tyckte att en eventuell kompensation var värt besväret.Vad kostade incheckningen av väskorna? 25+35 USD?Antagligen får man kämpa en del för att få kompensation, och får man något så känns det som att det är stor risk att det antingen blir som United-vouchers eller (om de bestämmer sig för att faktiskt ersätta kostnaden med pengar) en check på 60 USD som är både besvärlig och dyr att lösa in i Sverige.Det skadar ju inte att skicka in ett mail med en snabb beskrivning av situationen, men jag skulle inte orka ta det vidare om de börjar krångla.Klicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Hej!Här@fredrik996så är det punkten b. i@Senators beskrivning som är det viktiga och som gäller. Just till USA så är detHELAresans första marknadsförande operatör som bestämmer bagagereglerna, alltså SAS-segmentet ARN-EWR.Lycka till!Mvh/NotRyanKlicka för att utvidga...
Norfindir skrev:På bonusfeber er det rapportert at United ikke gir star fordeler til EBG som ekstra bagasje m.m.. Er det noen her som har samme erfaring?Klicka för att utvidga...
Thornado skrev:Antagligen får man kämpa en del för att få kompensation, och får man något så känns det som att det är stor risk att det antingen blir som United-vouchers eller (om de bestämmer sig för att faktiskt ersätta kostnaden med pengar) en check på 60 USD som är både besvärlig och dyr att lösa in i Sverige.Klicka för att utvidga...
Monkey_Class skrev:Har hankat fram med united i två veckor nu med familjen. Slutsats - EBD suger rejält med United.Hade ett par flighter med AA och air berlin gold gjorde susen.Klicka för att utvidga...
Är det inte det denna tråden handlar om? Att UA-personal i check-in och lounge inte känner igen korten ordentligt?AABack2ARN skrev:Du får gärna utveckla varför EBD suger hos United.Klicka för att utvidga...