Senaste nytt

Czech Airlines öppnar Malmö - Prag

olo

Medlem
Under våren börjar Czech Airlines flyga mellan Malmö och Prag fyra gånger per vecka.
Linjen trafikeras på tisdagar, onsdagar, torsdagar och lördagar.
Trafikstart är 28 mars 2017. Tidtabell finns för oktober ut.
Kod:
PRG-MMX    OK484 .234.6.    1210-1350
MMX-PRG    OK485 .234.6.    1420-1600
Aktuell flygplanstyp verkar vara ATR 72.
 

olo

Medlem
Om man är sugen på att samla SkyTeam-ben på sina inrikesresor (och har gott om tid..), så öppnar även det här upp nya möjligheter. ;)

Det går ypperligt att ladda för 6 segment med ATR 72 för en t&r på GOT-MMX:
OK_GOT-MMX.png

Om gräns- och ID-kontrollerna finns i mars kvar kanske vägen via Prag går snabbare än den över bron?
OK_CPH-MMX.png
 

palmen

Moderator
Om man är sugen på att samla SkyTeam-ben på sina inrikesresor (och har gott om tid..), så öppnar även det här upp nya möjligheter. ;)

Det går ypperligt att ladda för 6 segment med ATR 72 för en t&r på GOT-MMX:
Visa bifogad bild 59413

Om gräns- och ID-kontrollerna finns i mars kvar kanske vägen via Prag går snabbare än den över bron?
Visa bifogad bild 59412
Hur blir det 6 segment? Missförstår jag något när jag bara ser 1 stopp?
 
Finns det några direkta fördelar att flyga OK från MMX istället för CPH?

Fler linjer är alltid trevligt men efter ett antal OK-flighter genom åren till PRG känner jag mig inte helt övertygad om att man tjänar något på att harva sig ut till MMX när tåget till CPH finns. Min lokalpatriotism är inte tillräckligt hög för att jag skulle känna mig redo att åka till byn för att ta flyget. Med byn menar jag då det faktum att en del av Sturups by är kvar inne på flygplatsområdet.;)

Förövrigt vill jag ha tillbaka "OK Jet" samt "OK ČSA" på detta bolags maskiner. Då skall det stå "OK Jet" på vertikala stabilisatorn och "OK ČSA" vid främre dörrarna samt "Czech Airlines" någonstans på mitten, alternativt under loggan.

Edit: Hur fungerar det med ATR på MMX? Har enbart boardat via jetwayen där (fast då har det varit dåvarande Malmö Aviation och BAe 146 samt Avro RJ). På CPH har det varit bussgate när OK flugit med sina 42 och 72. Samma procedur i PRG (har för mig att det inte går att docka ATRen med jetway vilket däremot kan göras med Saab 2000).
 
Toppen