Senaste nytt

COOP Medmera mer

kaktusen

Medlem
Jag har endast haft kortet för att kunna betala fakturor via Betalo. Det har nu förstås kraftigt försämrats med avgift samt sämre konverteringskurs. Jag använder poängen till resor i C eller F och min uppfattning är att det fortfarande är en hyfsat bra deal att fortsätta med detta. Speciellt eftersom jag har två Amex 2-4-1 per år.

Vid säger gurus på BC? Fortfarande värt att betala räkningarna med Coop via Betalo för växling till SAS?
 

Palazzi

Medlem
Jag vet att detta är ett forum för optimering, men är det inte så att kortet kostar typ 250kr/år (?) Möjligt att det inte är marknadens bästa kort längre, men jag kan inte riktigt se att det skulle vara en svidande förlustaffär......som det låter som ibland :p

Jag använder inte Betalo o jag handlar inte på COOP, men jag får ändå 30-40.000EB poäng (om jag inte försöker optimera, då blir det 150k), rabatter genom kortet samt avgiftsfria uttag utomlands.

Är supernöjd :)
 

Berguv

Medlem
Om man inte försöker optimera finns det andra. Skandia Visa ger samma, inga vxlavgifter, ingen avgift. Nu är jag iof lite jävig eftersom jag har Skandia som bank. Och 900 på 60 000 på ett år är marginellt.

Jädrigt synd hur som.
 

RickardG

Medlem
Om man inte försöker optimera finns det andra. Skandia Visa ger samma, inga vxlavgifter, ingen avgift. Nu är jag iof lite jävig eftersom jag har Skandia som bank. Och 900 på 60 000 på ett år är marginellt.

Jädrigt synd hur som.
Rätta mig om jag har fel, men Skandia har väl inget kort som är utan växlingspåslag och avgift för kontantuttag?
 

Nemo

Medlem
Rätta mig om jag har fel, men Skandia har väl inget kort som är utan växlingspåslag och avgift för kontantuttag?
Skandabanken har sedan jag skaffade deras VISAkort 1999 ingen avgift för kontantuttag, vare sig i Sverige, Euroland eller övriga världen. Däremot har de valutaväxlingspåslag, 1,65%.
 

Rickard

Medlem
Meeen hur kunde jag missa detta. Sitter på 60000 poäng och väntade på en kampanj.
My thoughts exactly! Sitter på 235 000 poäng och gjorde samma sak :( Faktiskt lite arg att Coop inte informerade om förändringen annat än att lägga upp en notis om det på hemsidan ett par veckor i förväg. Jag är aldrig inne där.
 

pt98ssy

Medlem
Jag har endast haft kortet för att kunna betala fakturor via Betalo. Det har nu förstås kraftigt försämrats med avgift samt sämre konverteringskurs. Jag använder poängen till resor i C eller F och min uppfattning är att det fortfarande är en hyfsat bra deal att fortsätta med detta. Speciellt eftersom jag har två Amex 2-4-1 per år.

Vid säger gurus på BC? Fortfarande värt att betala räkningarna med Coop via Betalo för växling till SAS?

Betalar du räkningarna med Coop och Betalo så köper du i praktiken poängen för 10 öre styck. Så använder du dem för F och C så brukar du få ut mer öre per poäng så du är safe där. Enda "köpet" av poäng jag har sett som är billigare(förutom att hantera andras utlägg, lyckas lämna tillbaka varor utan att krediten går tillbaka på kortet etc) är att föra över poäng från en medlem till en annan, då blir det ca 5 öre per poäng om du betalar med AMEX ELITE eller DINERS utan eventuell kickback till den som skickar över poängen..
 
SAS MC har fördelen att man kan betala sin studieskuld hos CSN med kortet och få poäng. Detta fungerar inte med Coop MMM. Avgiften för SAS MC är utifrån min erfarenhet enkel att förhandla bort. Själv sitter jag tills vidare med båda korten :)

Hur fungerar det? Via Betalo? Jag har autogiro på mina studieskulder men ändrar gärna detta om jag kan få poäng på återbetalningen :)
 

Samosaguas

Medlem
Hur fungerar det? Via Betalo? Jag har autogiro på mina studieskulder men ändrar gärna detta om jag kan få poäng på återbetalningen :)
Man ändrar sin adress på CSN:s hemsida till en tillfällig adress utomlands och sedan kan man betala skulderna med kort. Funkar med Visa och Mastercard dock inte Amex.
 
Toppen