Senaste nytt

Conrad Seoul läge?

varva77

Medlem
Har en resa till Sydkorea till våren med poängbokning på Conrad. Börjar emellertid bli lite tveksam då läget verkar vara lite si och så eller fungerar det? Någon som har erfarenhet? Skall köra vanliga turistgrejer utom shopping samt några utflykter till Seoraksan och eventuellt något mer.
 

Canadien

Medlem
Det ligger rätt off ja. Bodde där på en jobbresa men fick sitta i taxi 40-80 min varje morgon för att komma till mötena kring Gangnam. Finns väl en tunnelbana en kvarts promenad från Conrad om jag minns rätt.
 

varva77

Medlem
Det ligger rätt off ja. Bodde där på en jobbresa men fick sitta i taxi 40-80 min varje morgon för att komma till mötena kring Gangnam. Finns väl en tunnelbana en kvarts promenad från Conrad om jag minns rätt.
Tackar, låter tveksamt... en kvart till tunnelbana+X ytterligare är ju inte det man vill göra på sin lediga tid. Är det i och kring Gangnam det mesta av intresse finns?
 

Canadien

Medlem
Tackar, låter tveksamt... en kvart till tunnelbana+X ytterligare är ju inte det man vill göra på sin lediga tid. Är det i och kring Gangnam det mesta av intresse finns?
Finns ju mycket att se i Seoul. Gangnam är väl det mest metropolitiska. Norr om floden finns väl det mer kulturella. Har inte turistat så mkt i Seoul men det finns något fint tempel kring Yongsan vill jag minnas.
 

nissefalk

Medlem
Jag bodde på Conrad sommaren 2015, det är ett bra hotel med riktigt bra lounge med fantastisk utsikt över floden och norra delarna av Seoul.

Vid mitt besök använde jag tunnelbanan som var smidigt, var inte runt så mycket egentligen utan åkte några stationer och hoppade av på måfå och gick runt och tittade mig omkring, ett delmål jag hade var Hard Rock Cafe då jag samlar shotglas därifrån. Hard Rock låg i en stor galleria.

Ett trevligt område att besöka på kvällen var kring Itaewon tunnelbane station, där fanns det en del barer och trevliga restauranger, jag provade bla Craft Hans som är ett micro bryggeri.
Jag skall tillbaka i April på Etihad dealen och funderar då att bo på Hilton Millenium mest för att det är gångavstånd till Seoul Station och express tåg till och från flygplatsen därifrån. Kändes lite mer livligt kring Hilton Millenium än Conrad, Conrad ligger i anslutning till en galleria med massa butiker och restauranger att välja på. Det tar ca 10 minuter från hotellet till närmaste tunnelbane station, Yeouido, man gick inomhus via nyss nämnda galleria dit.
 

joakgarp

Medlem
Jag bodde på Conrad sommaren 2015, det är ett bra hotel med riktigt bra lounge med fantastisk utsikt över floden och norra delarna av Seoul.

Vid mitt besök använde jag tunnelbanan som var smidigt, var inte runt så mycket egentligen utan åkte några stationer och hoppade av på måfå och gick runt och tittade mig omkring, ett delmål jag hade var Hard Rock Cafe då jag samlar shotglas därifrån. Hard Rock låg i en stor galleria.

Ett trevligt område att besöka på kvällen var kring Itaewon tunnelbane station, där fanns det en del barer och trevliga restauranger, jag provade bla Craft Hans som är ett micro bryggeri.
Jag skall tillbaka i April på Etihad dealen och funderar då att bo på Hilton Millenium mest för att det är gångavstånd till Seoul Station och express tåg till och från flygplatsen därifrån. Kändes lite mer livligt kring Hilton Millenium än Conrad, Conrad ligger i anslutning till en galleria med massa butiker och restauranger att välja på. Det tar ca 10 minuter från hotellet till närmaste tunnelbane station, Yeouido, man gick inomhus via nyss nämnda galleria dit.

Bra inlägg! Ska till Sydkorea i två veckor i augusti så samlar på mig massa input.
Blir sannolikt något av Marriotts hotell, kanske Courtyard Marriott Time Square som ligger nära Conrad ser jag. Tunnelbana från Yeongdeungpo till Gangnam tar 25 min exakt, samma linje. Jag kanske är van vid Tokyo men jag tycker att 25min är helt ok... men vad kan man jämföra Gangnam med i Tokyo? Roppongi? Ser massa partybilder och lättklädda tjejer när jag googlar Gangnam Seoul ;-)
 

m10

Medlem
Gangnam är stort. Ska man jämföra med Tokyo ryms områden av typen Omotesando, Roppongi, Daikanyama (till viss del), Marunouchi (kanske framför allt) och Aoyama i utökade Gangnam-området.
 

Canadien

Medlem
Courtyard Times Square är helt OK. Brukar ha bra priser även om man är sent ute. Mycket omfattande frukostbuffe. Nära till tunnelbanan som du säger. Koreanerna själva (taxichaffisen typ) fattar dock inte när man säger Times Square, men säger man Timescale lite snabbt så förstår de...
 
Toppen