Senaste nytt

Conrad Maldiverna Water villa för 95k poäng

J-Dog

Medlem
Vad jag förstår så är det mycket ovanligt att dom uppgraderar. Vi pratade om det med GM andra vändan vi var där och han var tydlig med att detta var mest för återkommande gäster.

Vi fick en uppgradereing från en Watervilla till en Deluxe Beach villa med pool om vi ville 5 dagar in på vår vistelse (och de ville vi) men som sagt det händer inte så ofta.
 

aruba1

Medlem
Så om jag är HHD och bokar en "Beach Villa" med Hilton-poäng, är det sannolikt att bli uppgraderad till "Water Villa" under förutsättning att det finns lediga sådana? Eller uppgraderar de gärna inte bokningar gjorda på bonuspoäng?

Rent formellt ska väl Diamond-förmånen vara densamma, men hur det borde vara och hur det är behöver ju som bekant inte vara samma sak
Vi bodde 5-nätter i en Beach Villa i början av februari.
Så här stod det i mailet vi fick ca två veckor innan vår vistelse:
========
Diamond Members benefits:
Due to the very special nature of the accommodations at Conrad Maldives, we are unable to offer complimentary upgraded accommodations. However, as you are a valued Diamond member, we are delighted to offer you the following benefits during your stay. Please ensure that your Diamond status is active upon arrival in order to enjoy full Diamondmember benefits. Kindly note that Diamond benefits are only applicable for cardholder and one guest. In the event that cardholder is not travelling, guests who are staying with us will not be able to enjoy the benefits below.

Hilton Honors rewards stay is based on 02 people, room only

Complimentary breakfast for cardholder and one guest per day
One bottle of Sparkling wine upon arrival.
Chocolate & Fruit amenities upon arrival.
Daily Happy Hour for cardholder and one guest

Honors Global Benefits:
Late checkout upon request, subject to availability
Two complimentary bottles of water per day.
It is with great pleasure to offer below discounted upgrade supplement for Hilton Honor’s member, should you wish to enjoy your stay in below Villa Category.

Upgrade from Beach Villa to Sunset Water Villa with pool USD 320 per night + 10% service charge + 12% T GST per night

Upgrade from Beach Villa to Superior Water Villa with pool USD 440 per night + 10% service charge + 12% T GST per night

Upgrade from Beach Villa to Deluxe Beach Villa with pool USD 645 per night + 10% service charge + 12% T GST per night

Upgrade from Beach Villa to Deluxe Water Villa with pool USD 600 per night + 10% service charge + 12% T GST per night

Upgrade from Beach Villa to Grand Water Villa with pool USD 980 per night + 10% service charge + 12% T GST per night

Please let us know which room category you should want a guarantee upgrade in advance for the above supplement.
========

Frågade försiktigt om de kunde flytta oss sista natten av våra fem nätter till en Water Villa då vi hade en separat bokning natt 6 i just en Water Villa. Svaret var att de endast kunde uppgradera enligt prislistan. Sedan vet jag inte om man kunde prata till sig en complementary upgrade. Faktumet var att jag trivdes väldigt mycket i Beach Villan. Gillade särskilt duschen utomhus, vilket förstås inte finns i en Water Villa. Kan tillägga att vi under 2019 bodde 5 nätter i en Water Villa. Det är lite tycke och smak vad man gillar. Jag landar nog i att Beach Villan vi hade på huvudöns östra del vinner kampen.
 
Last edited:
Toppen