Senaste nytt

Compl upgrade Turkish till Kapstaden?

Matore

Medlem
Nästa vecka är det dags för ARN IST CPT med Turkish.
Hur ser chanserna ut att med compl upgrade till business från eco, nån som har erfarenhet?
Är EBG och sambo EBS och de är reg i bokningen. Medlem men ingen status i Miles and smiles.
O-klass ut, V hem.
Är det nåt vi kan göra för att öka chansen?
Ska man sitta still i båten eller fråga vid check in?

Nästa vecka är det dags för ARN IST CPT med Turkish.
Hur ser chanserna ut att med compl upgrade till business från eco, nån som har erfarenhet?
Är EBG och sambo EBS och de är reg i bokningen. Medlem men ingen status i Miles and smiles.
O-klass ut, V hem.
Är det nåt vi kan göra för att öka chansen?
Ska man sitta still i båten eller fråga vid check in?
Nej, det där med att man ska ha på sig kavaj och liknande för uppgradering är en urban legend. Det är endast bokningsläget som avgör, och då gissar jag på att TK kommer prioritera sina egna eliter över Star Gold. Önskar du flyga i business rekommenderar jag att du frågar om en betald uppgradering då en "gratis uppgradering" är highly unlikely

Om du är guld i deras program så lönar det sig att fråga. Jag har gjort det i loungen i IST och blivit uppgraderad. Då var iofs bokningsläget till min fördel.

Men räkna inte med något.

Är TK Elite. Flög cirka 20 gånger med dem på två år. Blev aldrig uppgraderad. Dock frågade jag aldrig heller.

Har också ett tjugotal flygningar med Turkish. Är EBG och Elite, frågar varje gång och får tvärnej innan jag ens pratat färdigt.

Igår fick vi en upgrade pga. överbokningen (det pep vid ombordstigningen). Jag är TK Guld, dottern TK Silver och frugan Eurobonus utan status (även hon har TK Silver men just nu vi satsar på Eurobonus Guld för henne). Jag tror att chanserna för att tre personer skulle uppgraderas samtidigt generellt är väldigt låga och att de blir ännu lägre med en fyraåring i sällskapet, men ibland har man tur.

Toppen