Senaste nytt

Changi terminal 1

J

Joakim Reinius

Guest
Jag flyger från terminal 1 och har priority pass. Någon som kan ge tips vilken lounge man ska hoppa in på som ensam av Dnata, Plaza och Sats?

När jag läser om dem verkar Plaza bäst, men någon kanske vet mer?

Om Dnata är på samma nivå som när jag senast besökte den för kanske 5 år sedan kan jag bara avråda från besök. Det enda positiva var att den var väldigt lugn men det kan likaväl berott på det krassa utbudet. Det kan ju dock ha ändrats.

Nu har jag gjort besök på alla tre. Dnata hade mest urval av mat, men väldigt väldigt mörk. Sats hade enligt mig bäst mat (om man gillar ris och kycklingrätter) och kändes fräschast, men även den väldigt mörk. Plaza hade utsikt på start- och landningsbanan och var klart ljusast. Nackdelen med Plaza, enligt mig var att det enbart fanns 5 stolar som pekade ut mot banan. Maten i Plaza-loungen var den som var sämst enligt mig, men en trevlig touch var baren där drinkar blandades hej vilt. Klart mest folk och rörigast i Plaza.

Skulle jag ranka skulle de nog försöka tänka vilken jag helst skulle vilja besöka igen och då hamnar nog Sats först, Plaza sedan och Dnata sist, men det är ganska jämnt skägg...... Jag har filmat alla så tänkte göra video snart igen...

Kan efter ett snabbt besök konstatera att Dnata-loungen inte var så fullt trevlig som den såg ut på bilderna Dr Miles hade tagit. Visst det var en avsevärd skillnad (till det bättre) mellan denna lounge och gamla SkyView-loungen som låg en bit därifrån men när det var mycket folk var det ganska rörigt och stökigt.

Toppen