Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

adhoc76 skrev:Möjligen gräns på OT, men ändå.... Om det finns gott om plats i C på SAS - vilket är då smartast i meningen vad ger störst chans till uppgradering till lägst pris; plusgrade eller fast pris vid check in?Klicka för att utvidga...
Ska du öka chanserna avsevärt är det båda som gäller.

agehall skrev:Ska du öka chanserna avsevärt är det båda som gäller.Klicka för att utvidga...

Menade väl mest att om man kör båda så riskerar man att få betala mer med bid än med cash vid check in. Men det är väl det som är hela affärsidén antar jag? Just nu är det mycket få platser bokade i C och jag grunnade på om man skulle ha is i magen till incheckning. Men du har rätt - jag testar båda!

adhoc76 skrev:Menade väl mest att om man kör båda så riskerar man att få betala mer med bid än med cash vid check in. Men det är väl det som är hela affärsidén antar jag? Just nu är det mycket få platser bokade i C och jag grunnade på om man skulle ha is i magen till incheckning. Men du har rätt - jag testar båda!Klicka för att utvidga...
om det är så gott om plats att de släpper till awards (I-klass) så kan du köpa uppgradering direkt för 35k poäng om du har en Plusbiljett i Y, S eller B. Funkar ej från Go eller billigaste Plus.

Canadien skrev:om det är så gott om plats att de släpper till awards (I-klass) så kan du köpa uppgradering direkt för 35k poäng om du har en Plusbiljett i Y, S eller B. Funkar ej från Go eller billigaste Plus.Klicka för att utvidga...

Tyvärr sitter jag med "A-klass"....

Men om ett Plusgrade-bud går igenom får man ju en slags poängåterbäring då man får poäng för den klass man uppgraderar till (dessutom statusgrundande om det har extra värde i ditt fall). Så samma poängpris ger lägre poängsaldo efter flygning vid gate-uppgradering.

adhoc76 skrev:Menade väl mest att om man kör båda så riskerar man att få betala mer med bid än med cash vid check in. Men det är väl det som är hela affärsidén antar jag? Just nu är det mycket få platser bokade i C och jag grunnade på om man skulle ha is i magen till incheckning. Men du har rätt - jag testar båda!Klicka för att utvidga...

Canadien skrev:om det är så gott om plats att de släpper till awards (I-klass) så kan du köpa uppgradering direkt för 35k poäng om du har en Plusbiljett i Y, S eller B. Funkar ej från Go eller billigaste Plus.Klicka för att utvidga...
Gott om plats i en kabin är dock på inget sätt ett tillräckligt villkor för att det ska släppas awards i kabinen. Vi vet inte heller om det faktiskt är gott om plats eller inte - det beror helt på hur Adhoc76 undersökt detta. Om han inte har kontakter på SAS som kan kolla upp det så går det inte, mig veterligen, att få reda på sådan info.

SAS på Tokyo Narita (NRT)

Tokyo Narita->Köpenhamn:

SAS Go->SAS Plus: 269 EUR
SAS Go->Business: 699 EUR
SAS Plus->Business: 449 EUR
Jag trodde att de erbjöd uppgradering i JPY när det handlade om avgång från Tokyo, men de prissatte i EUR.

Fløj netop CZ fra CAN til DXB med en nyere A330 maskine. Ombord, tilbød de upgrade fra eco til biz for 6500 RMB (= 937 USD). Ikke særlig billigt?

Kanske gammal info, men såg en skylt i dag på Arlanda där Turkish Airlines erbjuder uppgradering till business för 2300 kr. Ej sett den förut.

När jag flög till Washington med SAS förra veckan så ville killen framför uppgradera med cash. Av vad jag hörde kostade det 1300USD till plus och 1800USD till Business. Jag funderar fortfarande på om jag hörde rätt...

Bryant skrev:När jag flög till Washington med SAS förra veckan så ville killen framför uppgradera med cash. Av vad jag hörde kostade det 1300USD till plus och 1800USD till Business. Jag funderar fortfarande på om jag hörde rätt...Klicka för att utvidga...
Kan nog stämma, häromveckan ville de ha 1400$ för Go > Business från EWR. Han tittade på ngn utskriven tabell och jämförde mot datorn och förklarade att priset beror på antalet lediga stolar, just den här flygningen hade ganska fullt i C.

Fick ett riktigt pangerbjudande på SFO i förrgår, bokad i Premium Economy, vid incheck frågar damen, utan att jag ens nämnt något om vi är intresserade att uppgradera vår resa till business idag, kanske det, vad är priset, jodå, pangpris 1350 USD per pers... varför ens fråga när det uppenbarligen inte är ett skäligt pris.

Edit, ska sägas att detta var Lufthansa, SFO-MUC

JNB-LHR med South African häromveckan. 14000 ZAR / ~9000 SEK economy till business vid fråga vid deras premiumdisk landside på JNB.

wenne87 skrev:Fick ett riktigt pangerbjudande på SFO i förrgår, bokad i Premium Economy, vid incheck frågar damen, utan att jag ens nämnt något om vi är intresserade att uppgradera vår resa till business idag, kanske det, vad är priset, jodå, pangpris 1350 USD per pers... varför ens fråga när det uppenbarligen inte är ett skäligt pris.Edit, ska sägas att detta var Lufthansa, SFO-MUCKlicka för att utvidga...
Det kan mycket väl vara skäligt, beroende på bokningsläget och efterfrågan.

910 AUD för en instant upgrade business till First Class Apartment SYD-AUH med Etihad vid incheckningen i Sydney 5/1-2019. Riktigt prisvärt. Fick 6 timmar extra ombord då flygplatsen stängde igen pga en rejäl åskstorm som drog in lagom när vi skulle sticka iväg.

Mitt Plusgrade bud på 1325 EUR ville de inte acceptera så jag var riktigt nöjd med slutresultatet.

Dock intressant att de ville ha 1185 USD för instant upgrade business till First på sträckan AUH-MUC trots att kabinen var så gott som tom.

Back