Senaste nytt

Byta avgång på sj biljetts sista minuten?

ALEXF1LTR4TE

Ny medlem
Går det väl byta avgång även på sista minuten biljett med Svart SJ Prio?

Jo vet man kan fråga till SJs kundtjänst men tänker ställa fråga här för det är långa köer hos kundtjänst. :p
 

guwonder

Medlem
Går det väl byta avgång även på sista minuten biljett med Svart SJ Prio?

Jo vet man kan fråga till SJs kundtjänst men tänker ställa fråga här för det är långa köer hos kundtjänst. :p

“Sista minuten-resor” biljet for dig som är 25 år eller yngre?

If so, then you want to know if there is an exclusion of such youth fare tickets from the Prio Black benefit of “Rebooking departure, subject to availability”. I don’t know of such an exclusion from the SJ Prio Black rebooking benefit.

A few weeks ago, SJ lounge personnel seemed to change a pensioner’s “sista-minuten” ticket under this Prio Black benefit and offered to SMS or email the new ticket/booked train.

[I miss the days of 195 SEK “sista-minuten” Stockholm-Malmo/Lund tickets.]
 

ALEXF1LTR4TE

Ny medlem
“Sista minuten-resor” biljet for dig som är 25 år eller yngre?

If so, then you want to know if there is an exclusion of such youth fare tickets from the Prio Black benefit of “Rebooking departure, subject to availability”. I don’t know of such an exclusion from the SJ Prio Black rebooking benefit.

A few weeks ago, SJ lounge personnel seemed to change a pensioner’s “sista-minuten” ticket under this Prio Black benefit and offered to SMS or email the new ticket/booked train.

[I miss the days of 195 SEK “sista-minuten” Stockholm-Malmo/Lund tickets.]
Jo, sista minuten-biljett är upp till 25 år och för pensionärer från 65 år, sjukpensionärer och de med Försäkringskassans förmånsintyg.

Kundtjänst svarade senare, så ja, det ska gå att byta avgång på en sista minuten-biljett, även mot en dyrare vanlig biljett med tidigare eller senare avgång samma dag.
 
Senast jag testade gick det inte i appen, men man får prata med antingen loungen eller kundservice.

Fast de kanske har ändrat så att det går nu?

Sista Minuten gäller även för oss studerande oavsett ålder.
 
Jag provade nu och det går INTE att byta avgång i appen. Och hon i kundservice sa att det inte går att byta...

Men som vanligt med SJ beror mycket på vem man pratar med.
 
Last edited:

guwonder

Medlem
Jag provade nu och det går INTE att byta avgång i appen. Och hon i kundservice sa att det inte går att byta...

Men som vanligt med SJ beror mycket på vem man pratar med.

Det är intressant. Den 30 april bytte jag tågen i appen utan problem. Jag gjorde det 3 gånger den dagen med Svarta nivå förmån. Ett par veckor tidigare i månaden fungerade det inte för mig.
 
Toppen