Senaste nytt

Byta AmEx 2-4-1 till Mastercard Fly Premium på befintlig bokning

flum

Medlem
Hej,

Tänkte kolla lite om någon lyckats byta kreditering på en redan bokad award. Jag har alltså en awardresa (enbart sas) i C som jag bokat med en 2-4-1 voucher. Min fråga är då om man genom att ringa tallin kan byta nyttjandet av vouchern till att åberopa MC premium.

Misstänker att detta inte går men tänkte höra om någon försökt sig på detta.

Hej,

Tänkte kolla lite om någon lyckats byta kreditering på en redan bokad award. Jag har alltså en awardresa (enbart sas) i C som jag bokat med en 2-4-1 voucher. Min fråga är då om man genom att ringa tallin kan byta nyttjandet av vouchern till att åberopa MC premium.

Misstänker att detta inte går men tänkte höra om någon försökt sig på detta.
Inget jag försökt mig på, men jag skulle gissa på att det inte går. Men man kan ju alltid testa och ringa Tallinn, man kan inte få mer än ett nej.

Jag lyckades nyligen byta en 2-4-1 Star-alliance till en ren SAS-award (efter strykning av icke-SAS-segment) med FlyPremium genom Tallin. Agenten behövde prata med supervisor, men det gick till slut.
Lärdomen är att stå på sig och veta vad man vill (men samtidigt vara ödmjuk om det inte blir så). Hade jag gett upp hade jag behövt slösa vouchers istället, men fick de nu tillbaka.

Jag har gjort bytet och det gick inte smärtfritt men det gick. Vem som reser och vem som debiteras är två helt skillda processer, därför går det, om än med lite krångel, fixande och tålamod!

Jag har gjort bytet och det gick inte smärtfritt men det gick. Vem som reser och vem som debiteras är två helt skillda processer, därför går det, om än med lite krångel, fixande och tålamod!
Åh. I mitt fall både reser jag och debiteras.
Vad stötte du på för hinder? För mig var det mest förvirring över "Mastercard? Vi har ju bara hand om Amex.".

Jag har fått hjälp av guld-supporten med det omvända. Hade gjort en 2-4-1-award-bokning på sas hemsida (endast SAS-flighter) utan problem, men när jag gjorde en ändring till senare avgång ändrades poäng-debitering till Fly Premium. Ringde till guld-supporten och de betalade tillbaka poängskillnaden (och jag antar att de drog av en av mina 2-4-1-voucher på nytt, men det vet jag inte med säkerhet då jag har flera).

Kan vara så att deras vilja att supporta i det här fallet var pga att det var orsakat av deras system, men jag fick intrycket att det inte var några problem rent systemtekniskt att ändra på det.

Toppen