Senaste nytt

[Business] Göteborg - Honolulu

Qraze

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Honolulu
  • När vill/behöver du resa ut? 2021-06-15
  • När vill/behöver du komma hem? 2021-07-02
  • Hur länge vill du vara borta? 16 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Lufthansa, SAS
  • Vad är din budget? 30.000:- / person
  • Vad är det viktigaste för dig? Sovkomfort
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Jag har sökt och hittat flertalet resor men vill gärna ha tips på vilket bolag som har bäst sovkomfort.
Anledningen till att jag angett Lufthansa och SAS är att jag där har innestående poäng men det viktigaste är som sagt sovkomfort på flyget mellan Europa - USA.
 

FilipJ

Medlem
För min förståelse - hur tänker du med att du har poäng hos Lufthansa och SAS? Menar du på eurobonus och miles&more? Att kombinera pengar och poäng är möjligt men sällan värt det. Har du kanske tillräckligt med poäng för en del av resan? Då får du mer värde för poängen.
 

Qraze

Medlem
Jag har tillräckligt med poäng på miles&more för del av resan medans eurobonus i så fall skulle bli kombination med pengar.
Det är dock inte prio 1 att kunna nyttja mina poäng för just denna resa utan det viktigaste är reskomfort och då främst att få ordenligt med sömn/vila.
 
Boka business cash kostar ju ca 23 500SEK T&R per skalle, med tanke på att du har en budget på 30 000SEK per person så är de ju bara att välja och vraka mellan United, Austrian, Swiss, Air Canada eller Lufthansa över pölen
 

Canadien

Medlem
ANA går att flyga med till Hawaii också, lite i överkant på din budget men ca 35k per person. Routa direkt från Arlanda till Haneda, eller via Frankfurt. Från Frankfurt finns utmärkta "The room" i Business, den enda Businessprodukten inom Star Alliance där man kan stänga en dörr om sig. Dessutom får du genomgående widebody (utom 2h ARN-FRA). Med SAS/LH/United e t c så är det sannolikt med narrowbody på 5h+-flyget från USAs fastland till Hawaii.

Kan också gå att göra stopover i Tokyo med ANA, det har jag inte koll på.
 
ANA går att flyga med till Hawaii också, lite i överkant på din budget men ca 35k per person. Routa direkt från Arlanda till Haneda, eller via Frankfurt. Från Frankfurt finns utmärkta "The room" i Business, den enda Businessprodukten inom Star Alliance där man kan stänga en dörr om sig. Dessutom får du genomgående widebody (utom 2h ARN-FRA). Med SAS/LH/United e t c så är det sannolikt med narrowbody på 5h+-flyget från USAs fastland till Hawaii.

Kan också gå att göra stopover i Tokyo med ANA, det har jag inte koll på.
Går att boka SAS / United kombo via EWR med SAS A330 T&R EWR sen flyger United B767-400 med lie-flat beds direkt New York - Honolulu - New York :) Tyckte mig skymta det priset kring 33 000SEK per skalle på dessa datumen. Det ger dock 10 timmar stopp i New York.
 

Qraze

Medlem
Snacka om att man har hittat rätt forum. :)
Vilken kunskap ni delar med er av. Stort tack.

Ska forska lite på era alternativt, rent spontant känns @simon_says91 alternativ riktigt intressant även om priset är något över tänkt budget.
Måste dock också kolla upp @Canadien med ANA också.
Kommer förmodligen skippa att nyttja poäng i alla fall @FilipJ.
 

Senator

Moderator
Star Alliance North Atlantic Joint Venture som är Lufthansa, Austrian, Swiss, Brussels, United och Air Canada har ett pris på 19.100kr + skatter och avgifter i Business. Det landar på ca 23.500-24.000kr totalt.

Fördelen med detta pris är att du kan ha stop-over både på ut och hemresan. Det finns hur många möjliga rutter som helst du kan ta. Frågan blir vad som är viktigast: snabbaste rutten? Stopover? Flygbolag?
 
Snacka om att man har hittat rätt forum. :)
Vilken kunskap ni delar med er av. Stort tack.

Ska forska lite på era alternativt, rent spontant känns @simon_says91 alternativ riktigt intressant även om priset är något över tänkt budget.
Måste dock också kolla upp @Canadien med ANA också.
Kommer förmodligen skippa att nyttja poäng i alla fall @FilipJ.
Flög Honolulu - Washington D.C för några år sen på Uniteds B767-400 och det var en väldigt trevlig flygning. Eftersom den är över 8 timmar hinner man få en god natts sömn och slipper de hemska inrikesstolarna 5 + 5 timmar påväg till östkusten via San Fransisco.

De körde rätt bra utbud av mat och dryck på flighten också, detta var December 2014 jag flög. Jag drack ett riktigt gott Malbec vin ombord och det uppmärksammade värdinnan som serverade i min gång så precis innan landning kom hon spontant till min plats med en flaska inlindad i linneservett och sa: Sir, I notice you appreciated the wine really much so here you go! :D
IMG_3331.JPG

IMG_3347.JPG

IMG_3349.JPG

IMG_3355.JPG
IMG_3354.JPG
 

Senator

Moderator
@simon_says91 du ligger lite efter i din info ;)
3 av 4 SFO-HNL är med B777-200, dock med denna config:
https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/inflight/aircraft/777-200.html#v3

1 av 4 LAX-HNL är samma, samt Houston (IAH) och Chicago (ORD) har också en B777-200 på den dagliga avgången i juni 2021.

Denver flyger en B757-200ER, samma som ARN-EWR:
https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/inflight/aircraft/757-200.html#v1

Om jag skulle ta allt i ett svep hade jag åkt GOT-FRA med Lufthansa, FRA-SFO med United och SFO-HNL med United. FRA-SFO är B777-300ER och eftersom man åker vidare samma dag så hänger man självklart i Polaris SFO på vägen dit (hoppas vi i juni 2021). Hem hade jag också åkt via SFO och klivit på Swiss till ZRH det går att ta sig ZRH-GOT.
 
Toppen