Senaste nytt

Business class till Asien

Hej! Jag och min sambo vill åka till Asien i feb/mars 2018 och vill gärna hitta en trevlig routing dit. Vi hade tänkt åka runt lite med billiga flygbolag i Asien. Har kollat lite själv, men tänkte att jag skulle höra med expertisen här innan man bokar något :)

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Hong Kong/Singapore/Kuala lumpur/Bangkok. Vi är öppna för open-jaw.
  3. När vill/behöver du resa ut? 8 feb 2018 +/- 2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? 12 mars +/- 2 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? Ca en månad
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) ca 15.000 SEK per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Trevlig kabin, EB-poäng.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Om SAS kör kampanj borde det gå att få Business Saver inom budget till Hong Kong.

Om SAS kör kampanj borde det gå att få Business Saver inom budget till Hong Kong.

Hur ofta är det kampanj på det? Har inte sett någon vad jag vet.

Annars finns Singapore Airlines för ca 14.500:- i bokningklass D. Vilket borde ge ca 24.000 poäng? Eftersom det är 5,999 miles ARN-SIN? Känns som det bästa alternativet just nu.

Hur ofta är det kampanj på det? Har inte sett någon vad jag vet.

Annars finns Singapore Airlines för ca 14.500:- i bokningklass D. Vilket borde ge ca 24.000 poäng? Eftersom det är 5,999 miles ARN-SIN? Känns som det bästa alternativet just nu.
Den hade jag tagit utan att blinka. Qatar lär komma med någon rea runt 11-12000 kronor, men man vet ju aldrig när och om det passar på ens datum.

Att SAS skulle släppa business saver för 15000 kronor utanför semesterperioderna ser jag som väldigt låg sannolikhet på. Tidigare så har de släppt dessa billiga business savers under sommaren och jul

Toppen