Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Australien T/R, SWISS&Singapore Airlines, 29.800 SEK inkl. skatt

Hej igen! Jag har ringt såväl Travellink affärsresor samt Swiss direkt och ingen känner till detta pris - så min fråga till Dr Miles är - var bokar jag till detta pris?
Vilket datum har du kollat? Om det är före 2013-MAY-12 kan du inte boka denna biljett.

Det går att boka via Orbitz.
Screenshot20130322_1.jpg

4186.89 USD = ca 27.200 SEK inkl. skatter

Last edited:
Det går också att boka (i alla fall den visar) på Wideroe's webbsida.

Screenshot20130322_2.jpg

Fördelen med Wideroe's webbsida är man kan mata in SAS Credits nummer om man har ett sådant.

Man tjänar 4% av biljettens värde när man bokar resa med SWISS & Singapore Airlines i Business class.
Resan ovan ger ca 1.100 SAS Credits = 1.100 SEK.

Angående SAS Credits så ger aldrig segment flygna av Singapore Airlines någon återbäring. Det är enbart SAS, AirCanada, All Nippon Airways, Austrian, Blue1, Lufthansa, Swiss, United Airlines och Wideröe som är inkluderade i SAS Credits.

Jag har hittat enstaka avgångar till detta pris men det verkar som om de flesta andra sökmotorer inkl. SWISS egen sida "går bet".

Angående SAS Credits så ger aldrig segment flygna av Singapore Airlines någon återbäring. Det är enbart SAS, AirCanada, All Nippon Airways, Austrian, Blue1, Lufthansa, Swiss, United Airlines och Wideröe som är inkluderade i SAS Credits.

Jag har hittat enstaka avgångar till detta pris men det verkar som om de flesta andra sökmotorer inkl. SWISS egen sida "går bet".

På ena sidan står det Singapore Ailrines som SAS Credits partner,
SAS Credits fördelar - SAS
Screenshot20130324_3.jpg

men på andra sida står det ingenting om Singapore Airlines. :confused:
Så fungerar det - SAS
SAS skrev:
Vilka flygbolag kan företaget resa med för att tjäna/samla SAS Credits?
SAS, AirCanada, All Nippon Airways, Austrian, Blue1, Lufthansa, Swiss, United Airlines och Wideröe.

och om man tror på SAS tidigare Nyhetsbrev, har samarbetet börjat fr o m 2013-FEB-01.
http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/7452-sas-credits-pa-singapore-airlines.html
SAS skrev:
SAS Credits
Starting on 1 February 2013, Singapore Airlines will fully participate in SAS Credits with its entire network. This enables SAS Credits customers to earn Credits that can later be redeemed on SAS, partner airlines and participating partners such as the Rezidor Hotel Group.

Går det fortfarande att boka den här biljetten? Jag ska till Sydney sent i höst och hade gärna haft en flexibel biljett (lite osäkra datum för aktiviteten).

Går det fortfarande att boka den här biljetten? Jag ska till Sydney sent i höst och hade gärna haft en flexibel biljett (lite osäkra datum för aktiviteten).

Ja, det finns priserna fortfarande. Tilll och med det finns enstaka platser även vid Jul och Nyår.

Screenshot20130506_3.png

Toppen