Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Australien T/R, SWISS&Singapore Airlines, 29.800 SEK inkl. skatt

Var det där nya priser som just laddades? Jag kollade priser häromdagen och de var ganska långt ifrån det där...

Var det där nya priser som just laddades? Jag kollade priser häromdagen och de var ganska långt ifrån det där...
Priserna verkar ha funnits sedan december förra året och de gäller tills vidare.

Kod:
Fare Routing
ARN to SYD on 13/08/21
Fare basis code ZICSWISE
Flying LX
Routing via Eastern Hemisphere
V FARE BASIS     BK    FARE   TRAVEL-
TICKET AP  MINMAX  RTG
  1   ZICSWISE       Z‡R  3394.00     ----
      -    -/12M EH01
PASSENGER TYPE-
ADT                 AUTO PRICE-
YES
FROM-STO TO-SYD    CXR-
LX    TVL-21AUG13  RULE-
SE19 IPREUAS/4
FARE BASIS-
ZICSWISE          SPECIAL FARE  DIS-
E   VENDOR-ATP
FARE TYPE-BX      RT-
BUSINESS CLASS EXCURSION
SEK    21840  1350  E04DEC12 D-
INFINITY   FC-ZICSWISE  FN-
SYSTEM DATES -
 CREATED 03DEC12/1028  EXPIRES INFINITY
PUBLISHED RTG STO-SYD/LX1350/TAR-
EURG    EF-04DEC12 DIS-INDEF
/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
 1. STO-ZRH-SIN-SQ-SYD

Aha, nu börjar det klarna. Denna biljett går inte att flyga med innan LX178/179 börjar flyga och det sker inte förens i maj. :(

Back to the drawingboard...

Jag har försökt att boka detta via olika resebyråer på nätet t.ex. Travellink men får inte fram detta pris t.ex. avresa i juni ut fredag hem måndag. Måste man telefonboka hos SWISS?

Finns de några restrictioner när man kan åka och när man sist kan boka denna resa? Skall resa till Peth runt december-januari i slutet av året :) Därför jag undrar

Aha, nu börjar det klarna. Denna biljett går inte att flyga med innan LX178/179 börjar flyga och det sker inte förens i maj. :(
Ja, de börjar trafikerar Zurich-Singapore fr o m 2013-MAY-12.

http://www.businessclass.se/lufthansa-miles-more/6738-swiss-till-singapore.html
från 12.maj nästa år öppnar Swiss en rutt till Singapore.

Zurich - Singapore LX178 22:45 - 17:10 (next day)
Singapore - Zurich LX179 23:05 - 06:10 (next day)

Finns de några restrictioner när man kan åka och när man sist kan boka denna resa? Skall resa till Peth runt december-januari i slutet av året :) Därför jag undrar
Priset gäller tills vidare.

Tillåtet med Open Jaw?

Edit: Kollade runt i Swiss bokning, hittade inte lägre än ~55kSEK ARN-SYD, MEL-ARN i november.

Last edited:
Tillåtet med Open Jaw?
Yes.
Kod:
   OPEN JAWS
     FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
     -TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS
      A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS
      PERMITTED. MILEAGE OF THE OPEN SEGMENT MUST BE EQUAL/
      LESS THAN MILEAGE OF THE SHORTEST FLOWN FARE
      COMPONENT.

Hej igen! Jag har ringt såväl Travellink affärsresor samt Swiss direkt och ingen känner till detta pris - så min fråga till Dr Miles är - var bokar jag till detta pris?

Toppen