Senaste nytt

[Business Class] Reykjavik (KEF) - Denver, CO (DEN) - ca. 7900 kr/740 € - error fare

Flying Finn

Medlem
Fick nyss ett alarmtextmeddelande från Mighty Travels (prövar just nu deras Premium-tjänst) om den här error faren som är bokningsbar just nu. Eftersom den inte finns på FlyerTalk, så delar jag den exklusivt med er, i fall någon vill tjäna in till Alaska Mileage Plan. Även FI:s egna Saga Club tjänar på faren.

Inget minimum för hur långt i förtid man måste boka, inga datumbegränsningar och ingen minimumvistelse. Bokningsklassen är A. 250 % intjäning till AS. Finnair Plus ger 0 % i A, vilket beror på att AY inte har uppdaterat sin tabell. Hittade bra tillgång på sommaren, hösten och vintern.

FI error fare.jpg

Är detta verkligen en error fare. Finns en A-klass till ett flertal destinationer i USA från just KEF som ligger på samma pris. SEK5700+avgifter vilket skulle bli SEK7900 tror jag. Priserna publicerades häromdagen och gäller från och med 01JUL.

Hade det varit isländska kronor hade jag haft förståelse för att detta var en error fare nu tror jag mer på kampanj

Toppen