Senaste nytt

Business class-platsen som försvann

Testade precis på en ARN-ORD-ARN som hade 3 platser kvar åt bägge hållen. Bokade för 1 person t o r (FlyPremium) och efter bokning är alla platserna ARN-ORD borta, men två kvar på ORD-ARN...
Flyttade utresan till ett datum med 4 platser kvar, efter ombokning dit så sjönk tillgängligheten där till 3 platser. Samtidigt öppnades alla tre upp igen på orginaldatumet.
Flyttade sedan utresan till ett datum där 2 platser fanns lediga, efter ombokning så försvann bägge dessa...
Flyttade sedan utresan till ett datum via Köpenhamn där 2 platser fanns lediga, efter ombokning så fanns 1 plats kvar för bokning...

I samtliga fall kom alla platser jag avbokade tillbaka direkt till inventoryt.

Flyttade utresan till ett datum med 4 platser kvar, efter ombokning dit så sjönk tillgängligheten där till 3 platser. Samtidigt öppnades alla tre upp igen på orginaldatumet.
Flyttade sedan utresan till ett datum där 2 platser fanns lediga, efter ombokning så försvann bägge dessa...
Flyttade sedan utresan till ett datum via Köpenhamn där 2 platser fanns lediga, efter ombokning så fanns 1 plats kvar för bokning...

I samtliga fall kom alla platser jag avbokade tillbaka direkt till inventoryt.

Hände mig också här på morgen. Bokade in frun och ett barn till usa t/r. Det fanns 7 platser på utresan, men när jag skulle boka tvåplatser till var de borta. Så nu reser vi hem på olika datum :(

Någon som sett detta beteende även på StarAlliance-bokningar med 2-4-1 via SAS onlineverktyg? Tänkte boka 4 pers om det släpps till helgen men vill ju inte sabba något utan väntar hellre till en vardag och ringer Tallinn om det kan strula.

Om biljetterna skulle släppas på helgen skulle jag inte chansa utan boka direkt, utan voucher, och sen ringa in till SAS Supporten och be dem lägga till vouchern till bokningen med hänvisning till att det inte gick att applicera vouchern vid onlinebokning. När jag har gjort ombokning online på awardbokning (SAS-flighter) har vouchern fallit bort från bokningen och jag istället debiterats Fly Premium. Då har jag ringt SAS Supporten och de har inte haft några problem att lägga till vouchern på bokningen och betala tillbaka mellanskillnaden. Skulle dock misstänka att enskilda medarbetare på supporten kan protestera, men det går ju alltid att ringa tillbaka igen. Dvs det verkar inte finnas några systemtekniska begränsningar som hindrar dem från att lägga på vouchern i efterhand.

Revenue Management magic... har två tillfällen det drabbat mig, först försökte jag boka 4st. plusbiljetter till Hong Kong när vi hade direktflighten, med två stycken 2-4-1, de två sista stolarna försvann vid första bokningen. Andra gången var till Palma, där jag ringde, då bokade agenten de två första och ville att jag bokade de andra två samtidigt i telefon, just för att de inte skulle försvinna, så vi synkade klickandet på datorerna.

Toppen