Senaste nytt

Business class med Malev?

Kricka

Medlem
Kommer inte ihåg vad det stod men jag kunde
lägga in mina önskemål direkt och några dagar
senare kom bekräftelse, först ena riktningen och
strax därefter andra riktningen. Bara 10 platser i
C-klass ARN-BUD + BUD-TIR.
 
Ett tips om man ska använda OT på flygning till/från Finland med SAS är att skriva in sitt SAS bokningsnummer men välja Blue1 som flygbolag (även om du inte bokat genom dem) då du inte kommer få upp några möjliga flygningar att uppgradera annars. Givetvis kräver detta att någon av dina flygningar opereras av Blue1, vilket är fallet om man t.ex. flyger till VAA.
 

rob74

Medlem
Rob74, om det inte öppnar upp så kontakta Optiontown. Har läst på FT att andra har gjort så och då har dom öppnat upp. Har själv t.ex gjort Vaa-(kf)Hel-(sk)Cph och då har 1:a sträckan gått bra och den andra har det just kommit "OTU not available" men i detta fall är det ju självklart när SAS inte erbjuder detta inom Europa.

Tack för tipset, 090034208! :)
Avvaktar ett litet tag till och har det inte öppnats då, så kontaktar jag dem.
 

rob74

Medlem
Skickade ett mail till Optiontown igår och fick svar idag.
Kanske inte det mest informativa svaret, dock.... :confused:

"Thank you for contacting Optiontown and your interest in Upgrade Travel Option (UTo).
We would like to advise you that UTo may not be available due to several reasons. Please check for UTo availability later."
 

Gus

Medlem
Serverar någon av Diners club-loungerna på Budapests flygplats någon sorts frukost, eller är det chips som gäller?
 

Kricka

Medlem
Jag besökte Duna och Millenium Loungerna förra veckan och då fanns de
små goda bröd med ostsmak och någon kladdig kaka men detta var vid
11-tiden på f.m. varför ev. frukost redan kan ha varit undandukad ?
 

rob74

Medlem
Fortfarande inget meddelande om sign-up från Optiontown och det visar "not available" om man loggar in uppgifterna på nytt.
Det finns ju de som uppgraderat trots lägsta ekonomiklass, efter vad jag läst på FlyerTalk.
Några dagar kvar...
 

rob74

Medlem
Sitter på hotellrummet efter utfört uppdrag i Umeå. Checkade tidigare idag in mig på flighten söndag kväll ARN-BUD. Har säkrat stol 5C i Economy. Dock fortfarande ingen möjlighet att ens registrera sig för uppgradering hos Optiontown...
 

rob74

Medlem
Ingen Optiontown för mig på dessa sträckor. Däremot blev jag uppgraderad till en svit på Radisson i Budapest... ;-)
 

rob74

Medlem
Det var två rader business på bägge flygen. 2 passagerare ner till BUD och 0(!) till GOT. Däremot rätt mycket folk bakom skynket.
På väg till GOT blev i alla fall min kavaj uppgraderad till C och stol 2C just framför mig, då det inte fanns plats för den någon annanstans. Dock så innehöll ingen av fickorna något bubblande vin när jag tog på mig kavajen igen, hehe... ;)
 
Toppen