A
Abbs
Guest
När bokade du?Kimmen00 skrev:Jag har ingen dragning överhuvudtaget. (bokade via Expedia)..Klicka för att utvidga...
När bokade du?Kimmen00 skrev:Jag har ingen dragning överhuvudtaget. (bokade via Expedia)..Klicka för att utvidga...
Det är väl samma sak som @Zoogian hade igår? Den lär nog dyka upp snart.Kimmen00 skrev:Jag har ingen dragning överhuvudtaget. (bokade via Expedia)..Klicka för att utvidga...
Intressant om Alitalia verkligen har försökt dra mer pengar redan innan dom lyckades stoppa denna fareKarl Pedal skrev:Har en reservation på Amex kortet (som var korrekt belopp), men Amex soft-spärrade kortet efter att Alitalia försökt dra betydligt mer (!) utöver det som reservationen var på. Amex tyckte jag skulle kontakta flygbolaget. Samtidigt så har jag ju bokat genom Expedia och inte hos Alitalia, så det borde väl rimligtvis vara Expedia jag kontaktar isåfall? Annars brukar ju grundregeln för en så här "bra deal" vara att inte kontakta flygbolaget eller resebyrån över huvud taget.Klicka för att utvidga...
Då har jag precis ringt in och spärrat mitt kreditkort. Tack för varningen!Karl Pedal skrev:...men Amex soft-spärrade kortet efter att Alitalia försökt dra betydligt mer (!) utöver det som reservationen var på....Klicka för att utvidga...
Karl Pedal skrev:Har en reservation på Amex kortet (som var korrekt belopp), men Amex soft-spärrade kortet efter att Alitalia försökt dra betydligt mer (!) utöver det som reservationen var på. Amex tyckte jag skulle kontakta flygbolaget. Samtidigt så har jag ju bokat genom Expedia och inte hos Alitalia, så det borde väl rimligtvis vara Expedia jag kontaktar isåfall? Annars brukar ju grundregeln för en så här "bra deal" vara att inte kontakta flygbolaget eller resebyrån över huvud taget.Klicka för att utvidga...
Cristoffer Cedergren skrev:Intressant om Alitalia verkligen har försökt dra mer pengar redan innan dom lyckades stoppa denna fareKlicka för att utvidga...
Varför? Om du har ett kvitto på att du ska betala X och säljaren drar Y så är det ju bara att du tar det med din kortutgivare. Det är ett ganska klockrent fall där du kommer att få rätt.Budgetresenär skrev:Då har jag precis ringt in och spärrat mitt kreditkort. Tack för varningen!Klicka för att utvidga...
Det slipper jag gärna.agehall skrev:Varför? Om du har ett kvitto på att du ska betala X och säljaren drar Y så är det ju bara att du tar det med din kortutgivare. Det är ett ganska klockrent fall där du kommer att få rätt.Klicka för att utvidga...
Det brukar vara betydligt mindre problem att göra så än att spärra kort. Om du spärrar ett AmEx av någon anledning brukar de tex insistera på att du ska ha ett nytt kort. Om du bestrider en debitering är det oftast bara ett samtal på 2 minuter.Budgetresenär skrev:Det slipper jag gärna.Klicka för att utvidga...
Hur dags i lördags? Verkar ha funkat fram till kl 13-14.RollingStone skrev:Jag bokade Florens - Paris - Ho Chi Minh // Hanoi - Tokyo (HND) // Tokyo (NRT) - Dusseldorf i lördags förmiddag. Priset visade 6.152 kr/pers men efter att jag klickat på köp visade min bekräftelse på 9.500 kr/pers. Vet ej om det berodde på att biljetterna tog slut eller att Alitalia hade börjat rätta priserna.Klicka för att utvidga...
Ja, någon gång där började de höja priserna. Det gick dock fortfarande att hitta de billiga biljetterna på vissa datum (dock väldigt få) fram till runt 18 (det var sista gången jag såg 6700:- för en test-resa jag hade hittat, kan ha funkat längre med andra datum!)Cristoffer Cedergren skrev:Hur dags i lördags? Verkar ha funkat fram till kl 13-14.Klicka för att utvidga...
Fick bekräftelsen kl 12.57 så det verkar stämma ganska bra.Cristoffer Cedergren skrev:Hur dags i lördags? Verkar ha funkat fram till kl 13-14.Klicka för att utvidga...
Ja, jag var framförallt ute efter en Vietnamvistelse under sommaren. Tyvärr så hittade jag inga resor för 6.100 kr på några andra datum efter det. Innan dess fanns det för det priset på en massa datum. Var väl 10 min för sen eller bågot sånt.agehall skrev:Ja, någon gång där började de höja priserna. Det gick dock fortfarande att hitta de billiga biljetterna på vissa datum (dock väldigt få) fram till runt 18 (det var sista gången jag såg 6700:- för en test-resa jag hade hittat, kan ha funkat längre med andra datum!)Klicka för att utvidga...
Jag bokade mellan 02 och 05 på natten mellan fredag och lördag samt en kl 7.57 //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji41.png #tröttRollingStone skrev:Fick bekräftelsen kl 12.57 så det verkar stämma ganska bra.Ja, jag var framförallt ute efter en Vietnamvistelse under sommaren. Tyvärr så hittade jag inga resor för 6.100 kr på några andra datum efter det. Innan dess fanns det för det priset på en massa datum. Var väl 10 min för sen eller bågot sånt.Klicka för att utvidga...
Haha jag upptäckte tyvärr inte dealen förrän på lör morgon.Cristoffer Cedergren skrev:Jag bokade mellan 02 och 05 på natten mellan fredsg och lördag samt en kl 7.57#tröttKlicka för att utvidga...