Senaste nytt

[Business Class] Bangkok-Addis t/r 6069 DKK Kenya Airways

pep

Medlem
Har selv netop købt billet for 6068 DKK paa supersaver.dk i maj/juni. Man kan kun vaere ude max. 1 maaned, ellers stiger prisen ca. 900 DKK. 2 x 23 kg indskrevet bagage. Glæder mig til Simba loungen i Nairobi som jeg synes saerdeles godt om! Bookningen er fuldt tilgaengelig og modificerbar paa KQs hjemmeside! Ændringer: 679 SEK, refund: 1811 SEK

Last edited:
Korrektion: billetterne udstedes i O-klasse, der (ligesom Z) giver 125% til Flying Blue. Ialt 10,424 miles x 125% = 13,030 miles. Dealen er ogsaa velegnet til MR (turnaround), da der ikke kraeves minimum ophold i Addis

Tyvärr så har jag redan bokat min resa för november-december, så kan inte själv pendla BKK-ADD-BKK.

Hoppas att faren håller ett tag. :) Åtminstone Z-klassens fare har funnits i nuformen sedan augusti på basis av Expertflyer.

Deal gone. Nu koster det ca. 1450 usd return. Efter at jeg publicerede dealen paa FT (my bad, just a test), it was gone within a week. Den har ellers vaeret tilgaengelig i flere aar tidligere. Lessons learnt: man skal ikke skryde...man hvad goer man saa.

@pep beskriver en av två orsaker till varför jag delar med mig mina prisfynd rätt så snålt (den andra är att jag föredrar ha en biljett, så jag vet att det funkar på riktigt). I praktiken så delar jag mina fynd endast på BC.se, i fall jag hittar något av intresse. Det finns säkert även här en hel del gäster som troligen endast kollar eventuella deals här, men inte registrerar sig eller bidrar till forumet med nya inlägg.

Jag föredrar att se detta nordiska forum har någon fördel i jämförelse med den stora, internationella Flytertalk. :) Dessutom så har jag ursprungligen lärt mina kunnskaper om Matrix, Expertflyer m.m. genom att läsa BC.se, så jag vill ju ge tillbaka även.

Toppen