majer skrev:Skriv gärna en reserapport och berätta! Jag reser själv till SIN om någon månad och funderar på en avstickare till KUL några dagar. Visserligen ser jag att man kan flyga den korta sträckan, men man kanske ser mer av omgivningen genom bussfönstret?Trevlig resa!Klicka för att utvidga...
Här är ytterligare en person som ser fram emot en reserapport.David skrev:Tack! Om man räknar på total restid, hotell till hotell så vet jag inte ifall det tar så väldigt mycket längre tid med buss faktiskt. Det är ju t.ex. ganska långt till KLIA från city även om SIN ligger nära.Det blir självklart ett reserapport, då får vi se hur det har gått. Jag verkligen emot att se lite omgivningar även om molntäcken också kan vara trevligt.Klicka för att utvidga...
AHO skrev:VIP Bussar i Malaysia:Klicka för att utvidga...
Gnopps skrev:Häftigt med lyxbussarna i Japan! Har även hört att bussar i Brasilien kan vara riktigt bra.Klicka för att utvidga...
Bussmagasinet har lite mer info: Bus4you på offensiven med ny trafik och nya bussar | BussmagasinetBern skrev:Bumpar en gammal tråd. Åkte Oslo - Göteborg tidigare idag med Bus4you och chauffören nämnde att bolaget köpt in ett halvdussin nya bussar. Det verkar som man tänker höja produkten ett snäpp eller två och nischa in sig mer mot affärsresenärer.Klicka för att utvidga...
Övervåningen får 36 platser i traditionell Bus4you-konfiguration med 1 + 2 stolar i bredd.Det nedre planet får 22 platser med 2 + 2 stolar i bredd men med en högre komfortnivå än traditionellt på svenska expressbussar.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:bus4you utklassar SJ på alla sätt. Det är riktigt bra bussar och det går fort. Det är rätt långt ifrån vad de flesta bussar erbjuder, på ett bra sätt.Klicka för att utvidga...
Min erfarenhet är att det går utmärkt att jobba hela vägen.NyfikenGrau skrev:Det där låter ju väldigt bra, men funkar det t.ex. att sitta och jobba på dem hela vägen, alltså finns det bord man kan ha en 15" laptop på och skakar det inte väldigt mycket?Klicka för att utvidga...
NyfikenGrau skrev:Det där låter ju väldigt bra, men funkar det t.ex. att sitta och jobba på dem hela vägen, alltså finns det bord man kan ha en 15" laptop på och skakar det inte väldigt mycket? Hittills är jag ett stort fan av X2000 1 kl med ensamplats, särskilt längst fram i kupén med eget jättebord;http://arskortguldsj.files.wordpress.com/2008/11/img-1876.jpgBlir väldigt sugen på att prova men brukar sällan resa sträckorna där de kör tyvärr.Klicka för att utvidga...